משלחת ישראל לאו״ם קיימה מוקדם יותר השבוע אירוע חגיגי בניו יורק, לרגל יום העצמאות ה-74 של ישראל, המוקדש לחדשנות ישראלית בתחום תחליפי החלבון, בהשתתפות סטרטאפים ישראלים המובילות בתחום. האירוע נערך בהובלת השגריר גלעד ארדן, והשתתפו בו כ-250 אורחים, בהם שגרירים רבים.

בכלל הנוכחים באירוע טעמו מאכלים שונים, בהם "ביצים" עלומות, שניצלונים, כריכי פסטרמה, גבינות וגלידות, המיוצרים על ידי הסטרטאפים, תוך שימוש בתחליפי חלבון שמקורם אינו מן החי. ארדן, יחד עם ארגון The Good Food Institute והחברות הישראליות שלקחו חלק באירוע, הדגישו בפני השגרירים את תרומתה החשובה של ישראל, מובילה עולמית בתחום הפודטק ותחליפי החלבון, אשר מתגייסת למאמץ העולמי למלחמה במשבר האקלים באמצעות חדשנות.

הסטרטאפים הישראלים באירוע המיוחד באו''ם (צילום: אורי ווסטריך)
הסטרטאפים הישראלים באירוע המיוחד באו''ם (צילום: אורי ווסטריך)

האירוע התקיים כחלק מאסטרטגיה רחבה שמוביל השגריר הישראלי, למיצוב מעמד המדינה כמובילה במאבק בשינויי האקלים, ולמינוף היתרונות של ישראל אשר מסייעים לעולם כולו ומיתוגה כאומת הסטרטאפ. "החלטנו לתת לכולכם "טעימה" - מילולית ורעיונית - מתפקידה הדומיננטי של ישראל בתחום שעומד להבטיח את עתיד האנושות - פודטק", הסביר, "הפעם במקום לצלות עופות ובשר, כפי שנהוג ביום העצמאות, אנחנו כאן כדי לחזות בעתיד ולטעום בשר מתורבת, חלבונים מהצומח, ביצים לא מעוף וחלב לא מפרות".

הוא הוסיף: "ישראל לא ניצבת בחזית רק בתחום הפודטק. אלא גם מובילה את העולם כמעט בכל תחום של חדשנות טכנולוגית ויצירתיות". הוא פנה לשגרירים והדגיש כי "אין זה סוד שישראל סובלת מאפליה קשה באו"ם. לא רק שהאפליה הזו אינה מוסרית, היא גם מנציחה את הסכסוך וגורמת להקצנת עמדות אצל הפלסטינים. כנציגי המדינות המצביעים באו"ם, אני קורא לכם לחרוט את הערב הזה בזכרונכם".

גלעד ארדן (צילום: אורי ווסטריך)
גלעד ארדן (צילום: אורי ווסטריך)

"זכרו שמעבר לכך שישראל היא מקום בטוח לעם שעדיין סובל מדעות קדומות ואנטישמיות, ישראל היא גם מוקד של חדשנות עם מטרה ייחודית - לקדם את 'תיקון העולם'", אמר ארדן, "כנציגים של גוף שאמור להפוך את העולם למקום טוב יותר, עליכם לא רק לזכור, אלא גם לחגוג את תרומתה של ישראל למטרה זו".