השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' התייחס היום (שבת) לעזיבתה של שמרית מאיר, היועצת הקרובה של ראש הממשלה נפתלי בנט. הוא אמר באירוע שבתרבות בחולון: "אני נמצא בקשר עם שמרית (מאיר) ואנחנו מדברים כל הזמן. התפטרות של אחד המקורבות לראש הממשלה לא עומדת בחלל האוויר, ומבלי להתייחס לחילוקי דעות - זהו אחד מהסימנים לפיהם אנחנו מתקרבים לבחירות".

"ברגע שאתה מתחיל לחשוב על קמפייני הבחירות, אתה צריך את הפוליטיקאים והיועצים שרצת איתם בעבר - לידך", הוסיף השר, "העובדה שאתה מתחיל להתמקד בכיוון, היא סימן שהראש שלך נמצא בקמפיין בחירות, ולא בעשייה".

בהמשך השיחה, הוא התייחס לעימותים שהתרחשו בירושלים במהלך הלוויתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה וציין כי הדבר זעזע אותי. "התנהלות המשטרה בהלוויה היתה פיגוע מוסרי עבור ישראל", הסביר, "כל העולם מתמקד בשוטרים שמכים את נושאי ארון הקבורה. חברים, מה עם קדושת המת? זו מצווה בכל העולם".

השר הזכיר את הלוויתו של הרב חיים קנייבסקי, אשר הובילה לחסימות כבישים רבות ברחבי גוש דן, וציין כי "למרות הבלאגן - לא נעשה שימוש באלות". הוא המשיך ותהה: "אני לא מצליח להבין את הפחד של השוטרים מדגלי פלסטין? דגל פלסטין הוא לא עבירה על החוק, כשאני יושב עם שרים פלסטינים, דגלי ישראל ופלסטין מונחים על שולחן הדיונים".

הלווית הרב קנייבסקי, צילום: יותם רונן, C Live u, קרן פאר וצילום מסוק: איתמר גרינברג / מסוק: ישראקופטר

השר פריג' התייחס גם לסערות האחרונות במערכת הפוליטית, ואמר: "אם חבר הכנסת משה גפני יראה שאנחנו מחזיקים מעמד - הוא יהיה שותף שלנו. אם אני אעבור על המפלגות תראו שכולן חזקות ועומדות". הוא מנה את שמות המפלגו, ובתגובה לאזכור שמו מפלגת ישראל ביתנו, הוא נשאל על חבר הכנסת אלי אבידר, שהביע לא פעם התנגדות למהלכים השונים, ואמר: "אם תזכירו לו את ביבי פעמיים - הוא יחשוב פעמיים, אחרי שנים על גבי שנים שהוא בהפגנות".

הוא החמיא למהלכים האחרונים במפלגת ימינה, וציין כי התפטרותו של מתן כהנא מתפקיד שר הדתות, וחזרתו לתפקיד ח"כ - כדי להוביל להדחת יום טוב כלפון - היא "מהלך אמיץ, מנהיגותי ופוליטי". לדבריו, הדבר מוכיח שבנט התעורר אחרי הכאפה שחטף מעידית סילמן. 

השר מתן כהנא בוועדת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
השר מתן כהנא בוועדת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

חבר נוסף בקואליציה שזכה למילים חמות מהשר פריג' הוא יו"ר רע"מ מנסור עבאס. "לאף חבר כנסת ערבי לא היה בחיים את האומץ הציבורי לעשות את מה שהוא עשה - מהלך שאינו יודע את תוצאותיו", הסביר, "אתם יודעים מה הוא עובר בחברה הערבית? אפילו יחיא סינוואר מאיים עליו". הוא הוסיף: "עבאס ביצע מהלכים פורצי דרך והלוואי שהייתי הוא".

"בהיותי שר בממשלה אני סובל כמו שלא סבלתי בחיי - משפחתי ואני מקבלים מהחברה הערבית ומהרשימה המשותפת המון קללות והשמצות", הוסיף, "כל בוקר מחדש אשתי שואלת 'למה אתה צריך את זה? אנחנו משפחה מסודרת ואין לנו בעיה. מאז שנהיית חבר כנסת מצבינו הכלכלי רק ירד'. אני סובל, אבל רואה את תפקידי בממשלה הזו כערבי וכישראלי - כשליחות".