המפכ"ל קובי שבתאי הורה היום (שבת) על בדיקת התנהלות השוטרים בהלוויית כתבת אל ג'זירה בירושלים, זאת ברקע הגינויים הרבים שנשמעו ברחבי העולם לאופן הפעילות המשטרתית במקום. מסקנות התחקיר יוצגו בימים הקרובים. בתוך כך, מותה של אבו עקל'ה ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם, כאשר הרשות הפלסטינית הודיעה היום כי תשמח להיעזר בכל עזרה בינלאומית שתוגש בתהליך חקירת האירוע.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "משטרת ישראל פעלה אתמול על מנת לאפשר קיום תקין של מסע ההלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, בתיאום עם משפחתה ומתוך הבנה ברורה של רגישות ומורכבות האירוע. למרבה הצער, במהלך ההלוויה התפתחו מצד משתתפים בה אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח".

"צוות הבדיקה שמינה בתאום עמי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, שבראשו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי - מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה - יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי", הוסיף.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל נערכה אתמול בכדי לאפשר את קיומה של הלוויה שקטה ומכובדת לעיתונאית שירין אבו עקלה, ואף תאמה עם המשפחה את סידורי ההלוויה. מנגד, נערכו מאות מתפרעים שביקשו לחבל במהלך הטקס ולפגוע בשוטרים. כבכל אירוע מבצעי, ובוודאי אירוע שבו שוטרים היו חשופים לאלימות מצד פורעים ונאלצו להשתמש בכוח, משטרת ישראל תתחקר גם את מהלך ההלוויה. משטרת ישראל מגבה את שוטריה, אולם כארגון לומד ומקצועי, תפעל להפקת לקחים מהאירוע. על כן, הנחה המפכ"ל בתאום עם השר לביטחון פנים, על קיום תחקיר לאירוע אשר מסקנותיו יוצגו בפני המפכ"ל בימים הקרובים".

דוברת הבית הלבן, ג'יין סאקי, התייחסה אתמול לעימותים והפרות הסדר שהתרחשו במהלך מסע ההלוויה של הכתבת שירין עבו עאקלה בירושלים. "עיתונאית יוצאת דופן קיפחה את חייה, הצטערנו לראות את הפרות הסדר בהלוויה. אנחנו בקשר עם ישראל והרשות הפלסטינית, אבל לא מעורבים כרגע בחקירת המקרה. פועלים בכדי לגשר על הפערים". שר החוץ של האיחוד האירופי אמר כי "האיחוד נחרד מהמראות ומגנה את השימוש בכוח לא-פרופורציונלי"