סקר שפורסם הערב (שבת) ב'חדשות 12' בדק את עמדות הציבור בצל האפשרות שבקרוב נלך לבחירות נוספות, והעלה תוצאות מעניינות ומפתיעות באשר לשיעור התמיכה בממשלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

40% מהמשיבים חושבים שהממשלה הנוכחית צריכה להמשיך לכהן, לעומת 25% שסבורים שצריך ללכת לבחירות. כמו כן, 27% מאמינים שצריכה לקום ממשלה אחרת בראשות נתניהו ו-7% השיבו 'לא יודע'.

באשר לתפקוד הממשלה בצל גל הטרור, נמצא כי 57% מהמשיבים מאוכזבים, מול 32% שמרוצים מהתפקוד.

בנוסף, על אף האירועים הבטחוניים האחרונים, 68% מהישראלים לא שינו את עמדתם הפוליטית ויבחרו להצביע בבחירות הבאות לאותה המפלגה. זאת לעומת 16% שענו כי יישנו את הצבעתם.

על השאלה "למי תצביע אם מפלגות הימין בקואליציה יתמודדו יחד", 20% מהמשיבים ענו נפתלי בנט, 19% לגדעון סער ו-15% אמרו כי היו מצביעים לאביגדור ליברמן. לעומת זאת, 46% מהמשיבים ענו 'לא יודע'.

כמו כן, נבדק בסקר אודות מניעי הפרישה של יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ עידית סילמן, כאשר 34% השיבו כי האחרונה פרשה ממניעים אידאולוגיים, בעוד 45% סבורים שמדובר במהלך פוליטי.

בנוסף, נשאלו המשיבים בסקר באשר לעימות שהתפתח בין מפלגת הליכוד ליו"ר רע"מ עבאס, לאחר שהאחרון חשף את שיחותיו עם המפלגה. 42% מהמשיבים טענו כי הם מאמינים לעבאס, זאת לעומת 33% שמאמינים לליכוד שמכחיש את השיחות. 25% לא יודעים למי להאמין.

לסיום, ענו רוב הנשאלים כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא צריך ללכת להסדר טיעון. 40% מציעים לו להימנע לעומת 25% שתומכים במהלך.