ארגון הטרור חמאס, קרא הבוקר (ראשון) לאנשיו, "להמשיך בדרך ההתנגדות עד לשחרור אנשינו וסיום הכיבוש", כך בלשון ההודעה. זאת כחלק מאזכור יום הנכבה שחל היום.

בתוך כך, במשטרה נערכו בכוחות גדולים לקראת האזכור של היום, במקביל לחג פסח שני, כחלק מהיערכות ממושכת בשלל האירועים מהתקופה האחרונה. במשטרה התכוננו מבעוד מועד למוכנות לכל תרחיש, כאשר בסך הכל לא מתוכננים ריבוי אירועים, אלא מתמקדים בעיקר במוקדים ידועים כמו נצרת, יריחו , אוניברסיטת תל אביב. מעבר לכך במשטרה אמרו כי "אנחנו פותחים עין לכל אירוע שבמידה ויתקיים".

גם לגבי עלייה של יהודים להר הבית, במקביל לעליית המוסלמים להר, נערכים במשטרה בפריסה רחבה ומתיחת פנים תוך גילוי עירנות לקראת כל תרחיש. האירועים האחרונים הובילו את המשטרה להיערכות משמעותית בירושלים ובמקומות נוספים עם כל התרחישים ועם פיקוד מתאים והולם. 

על רקע זה, אתמול קרא דובר חמאס, חאזם קאסם, להמוני פלסטינים להגיע למסגד אל אקצא, כתגובה לקריאות של ארגונים יהודים להגיע להר הבית לרגל "פסח שני". דובר החמאס אמר כי "הקריאה ליהודים להסתער על הר הבית, יחד עם אישור הרשויות לכך, ביום השנה לנכבה, היא הסלמה מסוכנת ופרובוקציה נגד רגשות עמנו ואומתנו אשר תוביל להתנגשות. "הכיבוש הציוני" יהיה זה שישא בהשלכות. אנו קוראים לכל בני עמנו, מירושלים, הגדה המערבית והשטחים הכבושים בישראל להגיע למסגד אל-אקצא כדי לסכל את התכנית של הכיבוש".

"הפלישות החוזרות למסגד אל-אקצא הן ניסיון נואש לשנות עובדות היסטוריות. המסגד הוא פלסטיני וערבי. המדיניות התוקפנית של כוחות הכיבוש לא תוכל לכפות חלוקה על השטח", הוסיף קאסם.