לאחר ההתבטאויות האנטישמיות של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שעליהן התנצל הנשיא ולדימיר פוטין בפני ראש הממשלה נפתלי בנט, ממשיכים גורמים רוסיים רשמיים במערכה אנטישמית ואנטי־ישראלית. הפעם הצטרף למתקפה האנטישמית כלי תקשורת רשמי מטעם משרד ההגנה הרוסי - האתר זווזדה, של תאגיד המשתייך למשרד ההגנה הרוסי, העלה כתבה שעוסקת בשכירי חרב הלוחמים לצד אוקראינה.


בכתבה נאמר: "שכירי חרב מישראל לוחמים לצד נאצים נגד אלה שהסבים שלהם הצילו אותם בשואה". עוד נכתב: "זו עובדה שישראלים עוזרים לפאשיסטים אוקראינים לרצוח רוסים בדונבאס". הכתבה אף חוזרת על הטענה של שר החוץ הרוסי לברוב, שלפיה יש יהודים, ובהם נשיא אוקראינה זלנסקי, שהם "פאשיסטים יהודים".


הכתבה מונה שורה של אוליגרכים יהודים, כולל ראשי הערים ממוצא יהודי של חרקיב ודנייפרו, שסייעו ומימנו, לדברי הכותב, את הניאו־נאצים האוקראינים. בהמשך מובאת כעובדה טענה שקרית המופצת על ידי גורמים אנטישמיים ברוסיה, שלפיה לוחמים מישראל הוציאו להורג תושבים חפים מפשע במוסקבה בהוראתו של הנשיא בוריס ילצין בשנת 1993 כאשר פרץ עימות אלים בין אנשי ילצין לבין יריביו בפרלמנט.


על אותה פרשה נכתב באתר משרד ההגנה הרוסי: "אם כבר מדובר בשכירי חרב ישראלים, יש להזכיר את גדוד הצלפים הישראלים שהוציאו להורג תושבים במוסקבה ליד הבית הלבן (כינוי של בניין הפרלמנט הרוסי). "ילצין היה זקוק לדם רב, והישראלים סיפקו לו אותו. זה היחס אשר לו זוכה מהיהודים האומה הרוסית, שהצילה את העולם משואה מוחלטת. נראה שלמנהיגים הפוליטיים בארץ המובטחת יש בעיה עם הזיכרון ההיסטורי".