רס"ב נעם רז ז"ל, בן ה-47 ואב לשישה, שנהרג ביום שישי במהלך קרב עם מחבלים חמושים בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין, יובא היום (ראשון) למנוחות. כמו כן, היום נתנה משפחתו את הסכמתה לתרומת אבריו להצלת חיים. בבית החולים רמב"ם ינוצלו קרניות עיניו ויושתלו בהמשך בחולים הממתינים להשתלה.

חברו של נעם, מנחם בקוש, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר: "אני שכן שלו 16 שנה בערך. ידענו מה הוא עושה, עד כמה הוא מסכן את חייו, עדיין אנחנו לא יודעים. כששמענו על זה ביום שישי, זה לא נתפס. זה לא מהאנשים שתופסים כותרות נועם. הוא תמיד שקט, תמיד צנוע. כל מי שידבר עליו המילה הראשונה שהוא יגיד זה 'צנוע ברמות אחרות'. הוא פרמדיק, לוחם על ועדיין הוא תמיד צנוע, מדבר בשקט, ברוגע. הוא תמיד שואל 'מה אתה חושב?', כל דבר. היו לנו תמיד דיונים על כל מיני דברים והוא תמיד שואל, הוא המטפל הבכיר והוותיק בחבורה".

"הוא עשה לנו השתלמות בערב פסח על פגיעות ירי, ניסינו לשאול אם הוא טיפל במפקד שלו כמו שכולם שמעו בתקשורת אבל הוא ממש לא התייחס לזה. הוא סיפר קצת מניסיון שהיה לו על פגיעות ירי איך מטפלים, אבל בהכי רוגע, כאילו זה משהו שהוא למד אתמול לא משהו שהוא באמת מתעסק איתו. היה לנו דיון על כמה מקרים שקרו, חלק גם בימ"מ, מקרים רפואיים ועל הטיפול, והוא השתתף בדיון בקבוצת וואטסאפ אבל תמיד הוא ענה 'מעניין אותי לדעת מה אחרים חושבים'", הוסיף.

עוד אמר בקוש: "זה המטפל הבכיר, המטפל שלוקח החלטות תוך שלוש שניות איך לפעול ומציל חיים, זה לא מישהו כמונו שבסדר יש עוד מעטפת. התאספנו ביום שישי הצוות ואנחנו עדיין לא תופסים את זה, זה לא מישהו שבכותרות אף פעם. . אתמול אמרו לי לדבר ואמרתי 'וואלה זה נועם אבל הוא תמיד שותק, צנוע, תמיד בשקט' אם מישהו היה רואה אותו הוא אף פעם לא היה מאמין שהוא לוחם בימ"מ. הוא חקלאי, הוא שתל כרם, תמיד ברוגע ובעוונה. פעם אחרונה שישבנו הסתלבטו על זה שהבאתי לגיבוש סושי והוא בכלל לא יודע מה זה סושי. הבן שלו נהנה מהסושי אבל הוא לא... באמת אני לא מוצא את המילים אפילו".

בהמשך, התייחס לנסיבות נפילתו ואמר: "נועם כתב לנו סיכום שבועי כל שבוע לצוות, מן טיפ רפואי. לפני שנה בדיוק ביום העצמאות הוא כתב לנו טיפ, זה גם היה היום הולדת שלו, והטיפ שהוא נתן זה הסיפור שמאחורי בלדה לחובש. הסיפור שקרה והסיפור שלא קרה, וזו ההרגשה שהייתה אתמול – שומר על החובשים שלנו? על אנשי הרפואה. אני לא יודע למה הוא נכנס, אבל הלוואי והיו שומרים עליו, שהממשלה הייתה שומרת עליו והייתה נותנת את הגיבוי לכל הכוחות כמו ששומרים על האויב שלנו"

"כולנו עשינו צבא וכולנו יודעים מה זה סיר לחץ אבל לפעמים זה לא לגיטימי לעשות סיר לחץ. אף חייל לא אמור לעמוד שעות כל כך ארוכות תחת אש לא נורמלית של מחבלים. אין אף דבר שמצדיק את הסיכון הזה. יש לנו חיל אוויר, ארטילריה, יש לנו הכול - למה לוחמים שלנו צריכים לעמוד שעות כל כך ארוכות תחת אש? למה בכלל יש את התחת אש הזה? אנחנו יודעים לעשות את זה גם בלהרוג בן אדם אחד. ראינו חיסולים ממוקדים, היום אנחנו לא יודעים לעשות את זה? בכל החודשים האחרונות שהימ"מ, דובדבן ועוד חיילים היו בג'נין זו טעות. חד משמעית", הוסיף.

לדבריו, "היה צריך לפעול האוויר. אם נצטרך לעצור חייל ולהביא לו סיגריה אז פה נהרוג אותו מהאוויר ולא נביא לו סיגריה, חסכנו סיגריה לכוחות הביטחון. לא יודע אם זו גם ההתרשמות במשפחה, לא דיברתי איתם. אני מכבד את הפרטיות ואת השקט שלהם אבל זה הצעקה שלנו מכולם בשטח פה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm