לאחר תום גמר האירוויזיון שהתקיים אמש בטורינו שבאיטליה, בו זכתה אוקראינה, נציגה של ישראל לתחרות השירה, מיכאל בן דוד שיחרר הבוקר (ראשון) סינגל ראשון הפותח את הקריירה שלו כאמן יוצר: "לא להיות אני" - אותו יצר יחד עם טליסמן וגלעד מרקוביץ'.

לאחר תקופה מסעירה ומרגשת, שהתחילה בתכנית הכישרונות אקס פקטור לאירוויזיון, בה ניצח ובעקבותיה נבחר לייצג את מדינת ישראל, הופיע מיכאל בן דוד על בימת חצי הגמר השני של אירוויזיון ביום חמישי האחרון. למרות שהופעתו זכתה לתשואות וביקורות טובות, בן דוד לא הצליח להעפיל לגמר התחרות ששודרה במוצאי שבת. 

והבוקר, כאמור, התחיל מיכאל בן דוד את הקריירה המוזיקלית שלו כאומן ולאחר ששחרר שיר אישי, נוגע ומרגש. בקליפ החדש חושף בן דוד צד אחר שהקהל עדיין לא הכיר, ללא רקדנים, תלבושות או תפאורה אלא מיכאל בן דוד - אמיתי, רגיש וכואב. השיר מדבר על התחושות הקשות שהוא סחב איתו כל השנים, על האופן שבו הוא נתפס כלפי חוץ (”לך תגיד את מה שהם רוצים לשמוע“) ,על האופן שבו אמו הסתכלה עליו (”ואמא מתפללת רק להציל את הילד“) ועל המלחמה היום יומית לרצות (”שנים אני נלחם לא להיות אני“) .

"הייתה לי הזכות לייצג את המדינה שלי עם שיר שנבחר עבורי והראה צד מאוד תיאטרלי שבי", מסר בן דוד והוסיף: "עכשיו הקריירה שלי מתחילה ואין גאה ממני להראות ולהוריד עוד קליפות שלי כאמן דרך המוסיקה שלי".