מסלול הקצונה של אגף התקשוב בצה"ל ערך האקתון למציאת פתרונות תוכנה לעמותות ולארגונים המטפלים בבעלי מוגבלויות ואנשים על הרצף האוטיסטי בחברה. ההאקתון נערך בחברת Dell Technologies, שאירחה את קבוצות הפיתוח ולקחה חלק בצוות השיפוט.

בהאקתון, שנמשך 26 שעות ברציפות, השתתפו 11 צוותים של צוערים שבאים מרקע של עתודה מתחום הסייבר: מהנדסי תוכנה, מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול.

כל צוות קיבל בעיה מעמותה או ארגון שמטפלים בבעלי מוגבלויות שונות ממגוון דיסציפלינות: כנפיים של קרמבו, בית ספר לחינוך מיוחד על שם רונה רמון בנהריה, אקים, עמותת דגש, האקוטיזם, צהר הלב ויד לילד המיוחד.

הפרויקט פותח בהתאם לאפיון הנדרש, ואם יימצא מתאים הוא ישולב הפתרון הטכנולוגי בגוף או העמותה שהציבו את הבעיה. הקבוצה הזוכה פיתחה פלטפורמה להדרכה והנגשה קוגנטיבית של מצבים חברתיים או חדשים לאוטיסטים, באמצעות סוגי מדיה מתקדמים כמו מציאות מדומה, סרטוני 360, ספרים דיגיטליים ועוד. הפלטפורמה מכינה אנשים על הרצף האוטיסטי לקראת מצבים חברתיים חדשים, כמו יציאה למספרה, לסופר או לקניון.  

רימון טובין, סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות בפנגאה: "לטכנולוגיה בעידן הנוכחי יש כוח ויכולת להצעיד את העולם למקום טוב יותר, קשוב יותר ומקבל יותר. אנחנו בטוחים כי פתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מוגבלויות ישלבו אותם טוב יותר בחברה ויסייעו לפתור את מרבית האתגרים איתם הם מתמודדים".

ליאור פוני, מנכ"ל Dell Technologies: "גאים לקחת חלק חשוב בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שיסייעו בשילוב לאנשים עם מוגבלויות בחברה. זהו גם נדבך חשוב בחזונה של Dell בארץ ובעולם. מתוקף תפקידנו כמובילים טכנולוגיים, מחובתנו לנצל את הידע והמומחיות שלנו ולפעול עבור עולם מקבל יותר".