שבע שנים אחרי ביקורם השלישי האגדי בישראל, קלקסיקו, חלוצי הטקס-מקס ואבירי הגל החדש של הקאנטרי-פולק חוזרים להופעה בתל אביב במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שמלווה את צאת אלבומם החדש El mirador.

קלקסיקו חוזרים להופעה יחידה במקום ההופעות היפה בישראל: קו רקיע, שאין הולם ממנו למוזיקה האקלקטית המשובחת שלה. קלקסיקו, אחת הלהקות המוערכות ממייסדות ז׳אנר הטקס-מקס, תגיע במסגרת סיבוב ההופעות של אלבומה העשירי, הגדול והמצליח ביותר שלה אי פעם.

את הלהקה הקימו הזמר והגיטריסט ג'ואי ברנס והמתופף ג'ון קונברטינו, שהחלו את דרכם המשותפת ב-1990 בלהקת "ג'יאנט סאנד". שם הלהקה הסימבולי לקוח מעיירת הגבול בין קליפורניה למקסיקו ואכן המקום ממנו מגיעה הלהקה זוכה לאפיון מיוחד: כור היתוך הייחודי רק לאמריקה המשלב אינדי רוק אמריקאי עם מלודיות פופ מלנכוליות בשילוב של גיטרות פסיכדליות, חצוצרות מריאצ'י, כלי הקשה, אקורדיון ושאר כלים לא קונבנציונליים לפופ ורוק. 

מאז הוקמה לפני עשרים שנה, הלהקה הוציאה שורה של אלבומים ו"ריליסים" מוערכים, ביניהם "A Feast of Wire", אחד האלבומים החשובים באלטרנטיב קאנטרי בעולם, עם שירים כמו "Sunken Waltz", "Quatro" ו"Not Even Steve Nicks" על שם סולנית להקת פליטווד מק. באמתחתם שיתופי פעולה יוצאי דופן עם אמפרו סנשז, ווילי נלסון, ננסי סינטרה, נקו קייס ג'ים ג'יימס, ארקייד פייר ועוד ושורה של פסי קול מרהיבים שיצרו לסרטים, בין היתר לסרט על בוב דילן "אני לא שם" בו גם השתתפו. 

קלקסיקו הגיעו לראשונה לארץ באוגוסט 2009, ונתנו צמד הופעות בלתי נשכחות שנכנסו לפנתאון "ההופעות הטובות ביותר בישראל". באחת ההופעות אירחו בהפתעה את אהוד בנאי לגרסת כיסוי לשיר של מאנו צ'או. את ההופעה הפעם יפתח נסיך הגיטרה והכשרון יוגי.

כרטיסים: 245 ש״ח בטיקטמסטר *9964
http://9964.co.il/calexico