משפחת סימון מהמושב ינוב שבשרון יזמה מבצע התרמה ייחודי לעמותות הפועלות למען בעלי חיים – באמצעות הוצאת רכב האספנות שבבעלותה להגרלה. "אנחנו פועלים בהתנדבות במשך שנים למען סיוע לבעלי חיים", סיפרה סימה סימון. "לפני כשלוש וחצי שנים קנינו רכב אספנות מסוג אלפא רומיאו ספיידר משנת ייצור 1975 במצב טוב ונהנינו ממנו. אבל לאחר הגיוס של הבן שלנו לצה"ל הרכב עמד רוב הזמן ללא שימוש, והחלטנו שעדיף למכור אותו ואת הכספים לתרום לעמותות הפועלות למען בעלי חיים".

משפחת סימון הזמינה הערכת שמאי, שקבע כי הרכב עם הגג הנפתח שווה כ־116 אלף שקל. "יזמנו מבצע של מכירת 8,000 כרטיסי הגרלה", סיפרה. "כל כרטיס עולה 250 שקל, והזוכה יקבל את הרכב. אחרי שקיבלנו את האישורים על פי החוק לתקנון ההגרלה, החלה בשבוע שעבר מכירת הכרטיסים באמצעות האינטרנט".

חמור (צילום: עמותת להתחיל מחדש)
חמור (צילום: עמותת להתחיל מחדש)

מכירת כרטיסי ההגרלה צפויה להניב כ־2 מיליון שקל, שמשפחת סימון תתרום, לאחר ניכוי ההוצאות, לשלוש עמותות: "להתחיל מחדש", שהקימה מקלט שבו שוהים כ־500 חמורים וחיות משק נוספות, "למען חיות הבר", הפועלת להצלת ושמירת חיות בר כמו קיפודים, תנים, בזים, יונים וציפורים, ו"אנימלס", המתמקדת בקידום חקיקה למען זכויות בעלי חיים.

"אני מאמינה שכל כרטיסי ההגרלה יימכרו,  ואז כל אחת מהעמותות תקבל יותר מחצי מיליון שקל", העריכה סימון. "יש כאן בשורה כפולה: זו הפעם הראשונה שעמותות שונות למען בעלי חיים משתתפות במבצע התרמה משותף, וגם הפעם הראשונה שהכנסות של הגרלה יופנו למען בעלי החיים". בתקנון נקבע כי המועד המאוחר ביותר להגרלה יהיה 1 באוגוסט, אבל אם כל הכרטיסים יימכרו קודם לכן – ייתכן שמועד ההגרלה יוקדם.

"בשבוע הראשון כבר נרכשו 1,555 כרטיסים, ואני מקווה שנוכל להקדים את מועד ההגרלה", ציינה עוד סימון. דברי שרון כהן, המייסדת והמנכ"לית של עמותת "להתחיל מחדש": "היוזמה הזו ברוכה ותסייע לנו. ההוצאות הכספיות מאוד גבוהות. העלות של אחזקת חמור היא כ־6,000 שקל בשנה, ויש לנו בחווה כ־500 חמורים".