מנהלת מחלקת אשרות ברשות האוכלוסין וההגירה אישרה לשדרג את מעמדה של אזרחית זרה - פרופסור בעלת שם עולמי. ההחלטה התקבלה רק לאחר ערעור שהגישה באת כוחה, עורכת הדין מיטל בן שושן (סודרי) שטענה בין בניגוד לטענת רשות האוכלוסין וההגירה, מרכז חייה הינו בישראל.

המדובר בבני הזוג – אזרח ישראלי ואזרחית זרה אשר כאמור הינה פרופסור בעלת שם עולמי. השניים נמצאים בהליך מדורג מזה שנים לצורך הסדרת המעמד, אך משרד הפנים הגדיל לעשות ולא הסכים לשדרג את מעמדה של האישה, לאחר שנטען כי  מרכז חייה לא בישראל בעקבות עבודתה וכן טענת כנות הקשר.

בעקבות ההחלטה הגישה עו"ד מיטל בן שושן (סודרי) ערעור על ההחלטה וטענה כי בני הזוג סומנו על ידי המשרד שעושה ככל יכולתו ומשתמש במלוא כוחו, על מנת להקשות עליהם וזאת מבלי התייחסות לסמכויות ברורות של משרד הפנים. 

עורכת הדין מיטל בן שושן (סודרי) (צילום: יח''צ)
עורכת הדין מיטל בן שושן (סודרי) (צילום: יח''צ)

"מעיון אובייקטיבי בתיק בכלל, ומהתחושה של מחלקת אשרות כפי שניתן היה לראות "במהלך טיפולכם בתיק, עולה כי אין כל ספק בקשר לזוגיות מרשיי והשתקעותם במדינת ישראל, מאידך, עולה ריח רע מהחלטת משרדכם אשר כדרכו לא מבסס את קביעותיו הרות הגורל על כל פרט עובדתי, כל שנטען עובדות חלקיות ויחס שיפוטי לגבי כנות הקשר, והשתקעותם של מרשי", כתבה עו"ד מיטל בן שושן (סודרי) והוסיפה: "מקרא הנימוק עליו מושתתת ההחלטה, מלמד שנפלה בו שגגה, מרשיי הגישו בקשה להסדרת מעמדה של המבקשת במעמד אותה פגישה וע"פ הנוהל ניתן רשיון ישיבה מסוג ב/ 1 כללי בת זוג. הבקשה הוגשה מלפני זמן רב רוצה לומר, מאז ועד היום, חלפה לה שנה שלמה והאישה כבר שילמה בין לבין, מחיר כבד בגין המעשה הנפסד הנטען כנגדה".

כאמור, לאחר הגשת הערר, מנהלת מחלקת האשרות, קיבלה את טענות עורכת הדין מיטל בן שושן (סודרי) וציינה: "לאחר בחינת סעיפי הערר שבסימוכין וכן לאחר בדיקת נושא ההשתקעות של הנדון בארץ אל מול הנתונים העולים מן הקובץ, הריני להיענות לבקשתכם שהועלתה בערר...מאשרת לנדון שדרוג מעמד לתושב ארעי א-5 לשנה".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לעוד מידע אודות משרד עו"ד מיטל בן שושן (סודרי) לחצו כאן