כולנו במרבית הבתים ברחבי העולם ניתן למצוא מגירה שזוכה לכינוי "מגירת בלאגן" וכוללת פריטים רבים מקטגוריות שונות, שאין להם "בית קבוע". לצד המגירה הזו, יושבת בדרך כלל מגירה הכוללת אינספור כבלי טעינה - אשר בחלק מהמקרים המכשיר שהם מטעינים כבר אינו נמצא בשימוש כיום.

כעת, מסתמן שסוג נוסף של כבלים צפוי להצטרף למגירה זו. בשנים האחרונות דווח לא פעם כי אפל צפויה לעשות את השינוי המתבקש למדי ולשנות את חיבור הטעינה של כלל מכשיריה. כאמור, מכשירי אפל כוללים את חיבור ה-Lightning, בעוד שכלל המכשירים החדשים כיום כוללים חיבור מסוג USB-C.

מארק גורמן דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג כי השינוי צפוי להיכנס לתוקף בשנת 2023, כך שהאייפון 14 שיוכרז בספטמבר הקרוב עדיין יכלול את החיבור המוכר. הצעד עשוי לעזור אפל לעמוד בחקיקה האירופית, שתיאלץ את כלל החברות לעבור להשתמש בחיבור ה-USB-C.

הלקוחות הראשונים בוחנים את מכשירי האייפון 13 בחנות של אפל בבייג'ינג. צילום: רויטרס

הדיווח בבלומברג מתפרסם לאחר ציוץ האנליסט מינג-צ'י קואו, שצייץ בסוף השבוע פרסום דומה. האנליסט, שידוע בדיוק המרשים מאוד שלו בכל הנוגע לאפל, דיווח כי השינוי ייכנס לתוקפו במחצית השנייה של השנה הבאה - אז תושק סדרת האייפון 15.

במקביל, ישנן הערכות כי אפל, שהוציאה את המטענים מהאריזות בטענה של שמירה על איכות הסביבה, צפויה לפתח מפצל שיאפשר להשתמש בכל הכבלים עם חיבור ה-Lightning, כך שלא יהיה צורך לזרוק אותם. 

כזכור, ישנם מספר מכשירים של החברה, בהם האייפד מיני 6, שכוללים את החיבור הנפוץ. ייתכן שאפל שילבה את החיבור דווקא במכשירים הללו כדי לבחון את התגובות וכעת מסתמן שבשל החקיקה הצפויה באירופה - לא תהיה לה ברירה אלא לעשות זאת בסופו של דבר.