תעשיית הרכב העולמית עוברת מהפיכה המשלבת שינויים היסטוריים בהרכב המכוניות שנוסעות כיום על הכביש ברחבי העולם. השינוי הראשון הוא מעבר מאסיבי של התעשייה אל עבר ייצור כלי רכב חשמליים. עד כדי כך, שישנם יצרנים ותיקים שמוכרים כיום רק כלי רכב חשמליים וכמובן, ישנם יצרנים חדשים יחסית כמו טסלה ומותגים נוספים שמייצרים רק כלי רכב חשמליים. 

שינוי מהיר נוסף שעובר שוק הרכב העולמי הוא עלייתם של המותגים הסיניים ברחבי העולם. הסינים לא מתיימרים להמציא את הגלגל. הם מעתיקים בחלק מהמקרים בצורה מודעת את היצרנים הגדולים מיפן, קוריאה, ארה"ב ואירופה. משנה לשנה נוחתים בשוק הרכב בארץ ובעולם כלי רכב סיניים שמצמצמים בהדרגה את הפער וזוכים ללגיטימיות, במיוחד בשוק רכב כמו ישראל שצמא לתחרות ומוצרים שמעניקים תמורה טובה לכסף. 

JAC הסינית היא אחת מהיצרניות שנכנסות לישראל. בניגוד לחברות סיניות אחרות שחלקן כלל לא היו קיימות עד השנים האחרונות, JAC הוא מותג רכב ותיק שנוסד בשנת 1964. ב-JAC מבצעים כיום שיתופי פעולה עם קבוצת פולקסווגן ונכון להיום נוסעות בישראל משאיות וכלי רכב מסחריים של המותג.

כלי הרכב הפרטיים של JAC מיובאים לישראל על ידי קבוצת EV Motors בשיתוף עם חברת אלדן. לאחרונה, יצאה אלדן במבצע על דגם ES2 של JAC ומציעה אותו במחיר של 125 אלף ₪ במקום מחיר מחירון של 132.5 אלף ₪, עם אפשרות לתנאי מימון ו/או ליסינג פרטי או תפעולי על פי בחירת הלקוח.  

לפרטים נוספים על הג'יפון החשמלי שלך 

ה JAC  ES2 הוא ג'יפון קומפקטי בעל עיצוב גנרי ונעים. בפגישה ראשונית של קבוצת הריצה שלי, מייד קיבלתי מחמאות על הג'יפון החדש ונשאלתי אם מדובר ב"קיה" או יונדאי...האמת, העיצוב מזכיר את מיטב תוצרת קוריאה, ולא בכדי. אולי זה קשור לסוללת הסמסונג שמניעה את החשמלית. 

מצלמות היקפיות, בקרת שיוט ומפתח key less הם חלק מרשימת האבזור שמצטרפת לשטיחונים דמויי עור באופן חלקי שנראים כמו חיקוי של לואי ויטון. תיבת ההילוכים היא הפשוטה ביותר שיצא לנו לראות, ניוטראל באמצע, רוורס או דרייב, אלה האופציות, בניוטרל תרימו את בלם היד האלקטרוני אם אתם רוצים להעמיד את הרכב בחניה ביציבות. 

מרחב הפנים הוא מעבר לסביר גם מבפנים וגם מאחור. זאת בזכות תכנון הרכב שהסוללה בו ממוקמת מתחת לשילדה, דבר המנמיך בצורה מבורכת את מרכז הכובד של המכונית ומאפשר להעניק בתוך המכונית מרחב פנימי גדול יותר.

JAC ES2 (צילום: דוד ששון)
JAC ES2 (צילום: דוד ששון)

הבת המתבגרת שלי התיישבה במושב האחורי ואמרה לי שהרכב הזה קומפקטי ומרווח "בוז" – (בו זמנית למתקשים בסלנג עכשווי מידי). הפלסטיקה הבסיסית מרגישה אמנם לא יוקרתית, אבל איכות ההרכבה מרמזת על כך שהחשמלית הזו תישאר אתנו כמה שנים טובות קדימה במצב שמור. 

הטווח המוצהר של ה-JAC הזו הוא 300 ק"מ כשמובטחים לנו עוד 50 במידה ונשמור על מהירות קבועה של 60 קמ"ש. כל זאת בסוללת תלת ליתיום מתוצרת סמסונג. טעינה מהירה של שעה תביא את הרכב ממצב של 0% ל-80% סוללה וטעינה איטית של 5 שעות ממלאת את הסוללה ממצב של 15% לטעינה מלאה שלה הסוללה. 

הביצועים של ה-JAC ES2  מתאימים מאוד לנסיעה עירונית, היא מתאימה מאוד לנסיעה פרברית אך מהירות מקסימלית של 130 קמ"ש עלולה להרתיע עברייני תנועה פוטנציאליים. ב"עולם האמיתי" ל-50 קמ"ש תגיעו עם הסינית החשמלית הזו תוך 4 שניות ולמהירות שיוט של 100 קמ"ש, תגיעו תוך 11 שניות. הבולמים ברכב עושים את עבודתם נאמנה, מרווח הגלגלים הקצר יחסית נותנים לג'יפון הזה תחושה של כלי זריז וגמיש יחסית למרות הגה מעט מנומנם. 

אם הבנתם נכון עד עכשיו, ה-JAC ES2 הוא לא "מסובב ראשים", הוא גם לא הרכב המאובזר, המפואר או זה עם הביצועים הכי מרשימים מכולם. אבל זהו רכב שבפירוש "עושה את העבודה" ויחזיר לבעלים שלו תמורה מצוינת למחיר. אפילו במחיר של טעינה מהירה הכרחית במידה ומבצעים איתו נסיעה פעם בחצי שנה לאילת.

בפועל, לא נעים להודות בכך, אבל בשביל הפקקים ונסיעות היום יום הפרבריות, הג'יפון הלא יומרני הזה יעשה עבורכם מצוין את העבודה. בעולם שבו מעבר לרכב חשמלי עשוי לחסוך אלפי שנים בשנה, הבחירה באחד הכלים הזולים ביותר יכולה לקרוץ לרבים.

למשפחות גדולות, הרכב הזה יכול להיות רכב שני מושלם, בגלל ההתאמה שלו לנסיעות קצרות, המרווח המכובד גם במושב האחורי והאמינות הצפויה מכלי חשמלי פשוט עם מכלולים פשוטים, עשויים להפוך אותו לכלי עבודה מבוקש בקרב נהגים רבים שלא ששים להיפרד מ-200 אלף שקל ויותר עבור ג'יפון חשמלי. 

בקבוצת אלדן מאפשרים לרכוש את ה JAC ES2  בשלוש אפשרויות – הון עצמי או זיכוי טרייד אין של 25 אלף ₪ ואז תשלום של 60 תשלומים של 1499 ₪ ותשלום אחרון בתום 5 שנים של 25 אלף ₪ נוספים עם אופציה לפריסה נוספת.

אופציה נוספת היא תשלום מקדמה או זיכוי בטרייד של 50 אלף ₪ ו-60 תשלומים של 1,381 ₪. האופציה השלישית היא זיכוי טרייד או הון עצמי של 25 אלף ₪ ותשלום של 60 תשלומים של 1,873 ₪ לחודש.

לפרטים עלJAC ES2 החדש והמחשמל שלך