ריח הגוף הטבעי שלנו הוא תכונה אישית וייחודית לכל אחת ואחד מאיתנו ולכן עלינו להקפיד בהתאמת הבושם שאנו בוחרים ללבוש. לקראת הקיץ, העונה החמה, חשוב לכולנו לשמור על ריח גוף נעים ורענן גם בימים החמים ביותר. לשם כך כתבה ליאת בן שחר דנוביץ, מנהלת הדרכה ברשת אפריל, את המדריך המלא שיסייע לכן וגם לכם לבחור את הבושם המתאים ביותר עבורכם, שהניחוח שלו יחמיא לכם במיוחד. 

בושם איכותי שמתאים לריח הגוף הטבעי, יעניק לנו הילה של נוכחות עוצמתית וזוהר ויתרום לתחושה נעימה ונוחה. שובל הריח שנותר בסביבתנו משפיע רבות על מצב הרוח שלנו וגם על האופן בו אחרים תופסים אותנו ומתרשמים מאיתנו, לכן חשוב לדייק בהתאמת הבושם ולבחור נכון את הבושם המושלם עבורנו. יש כמה דברים שחשוב לדעת:

ריחות בוטיק
יש מי שנצמדים לאותו הבושם ומשתמשים בו במשך שנים, אך רובנו נעדיף ללבוש ניחוחות אופנתיים, חדשים ועדכניים, המתיישבים עם הטרנדיים המובילים בעולם. כולנו אוהבים להריח אחרת ותמיד מעדיפים ניחוח ייחודי, לכן כדאי להכיר את עולם בשמי הבוטיק המאופיין ברמה מאד גבוהה של הניחוחות וחומרי גלם יקרים ונדירים.

בושם בוטיק הוא ייחודי ועצמאי, כזה שלא נתמך על ידי חברות גדולות. מאחורי בשמי הבוטיק עומדת נבחרת של בשמים מאסטרים מהמוכשרים ביותר בעולם, המייצרים בשמים עם חתימה אישית, אינטנסיביות ועוצמה של ניחוחות. לבשמי בוטיק יש סיפור, הם מתעדים את החוויות האישיות של יוצר הניחוח או סיפור חיים בלתי נשכח.

מדובר בבשמים עמידים לאורך זמן, מכאן שהתזה אחת של בושם עושה איתנו  דרך ארוכה ונפלאה. בשמי הבוטיק נהנים מריכוז גבוה של עד 32% תמציות, הרכיבים בהם מרוכזים יותר, איכותיים יותר ועוברים תהליך קפדני ביותר של המקור, תוך התחשבות מאיזו מדינה הם מגיעים ובאיזה תנאי מזג אוויר הם הכי יעילים, כל זאת כדי ליצור את היצירה הטובה ביותר. לבשמי בוטיק יש יתרון נוסף – הם עונים להגדרה "טו שייר", גם נשים וגם גברים יכולים ללבוש אותם וכך בעצם יש אפשרות נפלאה להוסיף ולהעשיר את בר הבשמים בבית ולהנות יחד מלבישת הבשמים.

בשמי הבוטיק של רשת אפריל (צילום: רפי דלויה)
בשמי הבוטיק של רשת אפריל (צילום: רפי דלויה)

משפחה כן בוחרים
בחירת בושם הוא ענין לא קל, מדפי הבישום מציעים מגוון רחב של ניחוחות וסגנונות, עד שלפעמים נדמה כי מרוב ריחות, היטשטש לנו חוש הריח.  לכן, רגע לפני שאנו בוחרים את הבושם, נשאל את עצמנו מהי משפחת הריח המועדפת עלינו? , העולם המקצועי של הניחוחות מסווג ל-5 משפחות ריח עיקריות: פרחונית - מעניקה רכות ורומנטיקה עוטפת, רעננה/ פרייש - מעניקה תחושה רעננה, ניחוח ימי, עצית - מעניקה אצילות של עומק ומעבירה תחושה של טיול ביערות קסומים בשלל צבעים, אוריינטלית - המעניקה תחושה חושנית, משדרת מסתורין, מעין דרך מתובלת אל הלא נודע, פירותית - מעניקה חיים, מרץ ושמחה.

אחרי שהגדרנו את משפחת הריחות המועדפת עלינו, נחשוב איזה טיפוס אנחנו וננסה להתאים את הניחוח לאישיות שלנו. לטיפוס תזוזתי, שבתנועה כל היום, נעדיף ניחוחות הדריים שמעניקים מרץ ונעימות. אם אנחנו יושבים במשרד, בפגישות רבות ובקרבת הרבה אנשים, נעדיף ניחוחות יותר פאשיין, קלילים, נעימים שמעניקים רוגע וקלילות. כשמתחשק לנו להרגיש סקסים ולסובב ראשים, הניחוח המתוק והאוריינטלי יתאים.

התחשבו בסוג העור שלכם 
לסוג העור ולרמת ה-pH, יש השפעה על מידת ההתאמה של הבושם לגופנו. כך, לעור יבש יתאימו יותר ריחות אוריינטליים ופרחוניים ולעור שומני יתאימו דווקא ניחוחות הדריים ופריישים.

מידת הריכוזיות שלך
חישבו מהי מידת ריכוזיות הבושם המועדפת עליכם והתחשבו בהעדפתכם בבחירת הבושם. האם תעדיפו ניחוח או דה טואלט המכיל 8-15% תמציות מכוהלות, או שתעדיפי או דה פרפיום המכיל 15-23% תמציות מכוהלות? ואולי אתם מעדיפים בכלל ניחוחות ירוקים נטולי אלכוהול.

עמידות ואריכות הניחוח קשורה בכמה גורמים

  • חשוב ללבוש נכון את הבושם. מומלץ להתיז את הבושם בנקודות הדופק המרכזיות - פרקי כף היד, פנים מרפק היד (בכפל הפנימי), אזור הטבור, העורף ומאחורי הברכיים.
  • תנועתיות וחום הגוף יאריכו את הפצת הריח.
  • חשוב להקפיד ללבוש את הבושם על גוף נקי (לאחר מקלחת) ויבש , מלמעלה למטה, על גוף עשיר בלחות (קרם גוף נטול ריח או שמן גוף) על מנת להעשיר את עמידות הריח לאורך זמן. ככל שהעור לח יותר עמידות הבושם תהייה גבוהה יותר.

בחרו בושם בהתאמה לעונות השנה
למזג אוויר, לאקלים ולמידת הלחות יש השפעה גדולה על האופן שבו מתקבל הניחוח על הגוף. בקיץ מומלץ לבחור ניחוחות רעננים, קלילים ואווריריים, ברמת ריכוזיות אלכוהול נמוכה (חשוב כמובן להימנע מלהתיז על מחשוף ומקומות הנחשפים לשמש, בכדי להימנע מכתמי שמש מיותרים ופיגמנטציה). אם אתם רוצים כבר להתכונן גם לחורף, תחפשו ניחוחות יותר מתוקים, אוריינטליים, מרוכזים ועשירים, להענקת תחושה חמה ומחבקת.

היכן מומלץ לאחסן את הבושם?
יש לאחסן בשמים במקום קריר, מוצל ויבש, כמו חדר ארונות למשל. רבים שומרים את הבושם באמבטיה, אך זה ממש לא מומלץ. בחדר האמבטיה יש לחות, חדירת קרני שמש וטמפ׳ משתנה, שאינם מועילים לשמירה על איכות הבושם.

פירמידת הניחוחות
מרכיבי הריח של הבושם מכונים ״תווי ריח״.  תווי הריח הם כל שלב בהתפתחות הניחוח, על פני ציר הזמן. מכאן ההתייחסות היא לפירמידת הניחוחות. לכל בושם יש תווי ראש, הנקראים גם תווים עליונים. מדובר בתווים קלילים ונדיפים ביותר כמו: הדרי, פרחוני עדין ועלים ירוקים שמחזיקים עד כ-20 דקות. תווי הלב, התווים המעניקים לניחוח את המשפחה שלו, הם דומיננטיים יותר ומכילים פרחים, תבלינים, עצים ופירות שונים. תווי הבסיס, התווים התחתונים, הם האחראיים לעמידות הגבוהה של הניחוח ולנוכחות שלו. ניתן להריח אותם שעות ארוכות במהלך כל היום , גם מעבר ל-24 שעות.

קוקטייל בשמים
כמו קוקטייל שהכינו לפי העדפה האישית שלנו ומשפר לנו את ההרגשה הייחודית, כך גם בעולם הבישום, כל אחד יכול לייצר לעצמו רבדים (בשפה המקצועית – ליירינג) של ניחוחות שיאפשרו לו להגיע לניחוח אישי וחדש, שיאפיין רק אותו. הבושם הראשון שנבחר להתיז על העור יהיה תמיד ממשפחת הריחות הרעננים עם תווים הדריים, דשא ירוק, תווים של עלים ירוקים וכד'.

הבושם השני יהיה לקוח מעולם ריח שונה: עצי/ פרחוני /אוריינטלי, ניחוח חם ומשכר. השילוב בין השניים, בין רעננות קרירה וחמימות חושנית יוצרת הרמוניה מנצחת וחתימת ריח אישית שאי אפשר להתעלם ממנה.

הקשיבו לריח של הבושם
בושם מחזיק מעמד בין שנה ל-3 שנים. כאשר הניחוח שלו משתנה, הוא הופך להיות חמצמץ יותר וגם הגוון משתנה. לכן הקפידו לשמור אותו בתנאי אקלים כפי שהומלץ מעלה והימנעו לחלוטין מלשמור בושם במקומות לא מתאימים כמו במכונית בימות הקיץ החמים.

עצה אישית מליאת
חוש הריח משתנה ביחד איתנו, ביחד עם ההעדפות המשתנות שלנו. מה שאהבתם בצעירותכם לא תקף בגילאים המאוחרים יותר. אם בגיל 20 אהבתי ניחוח פרחוני, היום אני מעדיפה ניחוח אוריינטלי, עצי/מאסקי משכר. אני מתענגת על Musk Therapy של Initio. דעו מה אתם אוהבים ואיזה ניחוח שתלבשו על עצמכם, יעניק לכם ביטוי מדויק למי שאתם ומה אתם רוצים להיות ולשדר.

טיפ מרשת אפריל
ברשת אפריל משתמשים בשיטה ייחודית המאפשרת להגיע במהירות לתווי הלב של הבושם ולהתרשם מהריח שלו כפי שהוא יהיה לאחר 4 שעות על כגופכם. שיטה זו מסייעת רבות בבחירת הניחוח המתאים. איך זה עובד? יש להתיז מהבושם בתוך פנים מרפק היד, ממרחק של כ-5 ס"מ, להניח את כף היד השנייה מעל מקום ההתזה בצורת אוהל וכך לחמם את הבושם. חימום הבושם בשיטה זו מאפשר להגיע לתווי הלב, ולהתרשם מהניחוח האישי שיהיה על גופכם לאחר 4 שעות של לבישת הבושם על העור.