דרמה בישיבת סיעת ימינה: חברת הכנסת עידית סילמן סירבה היום (שני) להתחייב לתמיכה במינוי מתן כהנא לשר הדתות והוצאה מישיבת הסיעה, לבקשת ראש הממשלה נפתלי בנט.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בנוסף, עוד קודם הועבר מסר תקיף לסילמן, לפיו אם היא תצביע נגד הקואליציה ותפגין חוסר משמעת קואליציונית וסיעתית, יפתחו באופן מיידי בתהליכים להפרשתה. הובהר לה כי אם תלך בדרכו של שיקלי - הפעם לא תהיה המתנה של חצי שנה עד לנקיטת צעד וכי אם היא אינה מתחייבת לכך, היא למעשה מפרה את המשמעת הקואליציונית שלה. 

נזכיר כי לפני כחודש וחצי, חברת הכנסת הודיעה על כוונתה לפרוש. בהודעתה כתבה: "ניסיתי אחדות, אך לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל". בעקבות מהלך זה, הממשלה הנוכחית תאבד את הרוב בהצבעותיה ובהמשך לכך, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד ייפגשו בשעות הקרובות כדי לדון במצב.

מאז, סילמן המשיכה לכהן כיו"ר ועדת הבריאות אך המתיחות בתוך הסיעה נמשכה. במקביל לכך, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שבמשך חודשים פעל בניגוד למשמעת הקואליציונית, ולאחר תקופה ארוכה שפעל באופן זה, הוחלט להכריז עליו כפורש. מכאן האיום נגד סילמן, שאם תמשיך בדרכה נגד המפלגה - עלולים לנקוט נגדה צעדים דומים.