לאחר שהודחף והוחלף בחבר הכנסת מתן כהנא, שהתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת בסוף השבוע, יום טוב כלפון התראיין הערב (שני) בחדשות 12 ושיתף בתחושותיו.

"לא ציפיתי לזה", אמר מיד בתחילתו, "נאמר לי שכהנא צריך לחזור לכנסת כדי לייצג את הקואליציה וכי אני הייתי האחרון ברשימה". העיתונאי עמית סגל, שערך את הראיון, שאל על הטלפון שקיבל מראש הממשלה נפתלי בנט מיד עם קבלת ההחלטה. "חשבתי שהשיחה קשורה בעבודתי הפרלמנטרית והופתעתי. מיד רציתי לבדוק אם יש סיבה אחרת שאני לא יודע עליה - אך בנט שלל זאת מיד". 

מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"נאמר לי על ידי בנט כי 'אתה האחרון שיכול להיות מועמד לעריקה', אבל עד היום כל העניין הזה לא ברור לי, אך אני נזהר לפני הטלת האשמות", ציין חבר הכנסת לשעבר. 

כלפון לא הסתיר כי הוא פגוע מהדרך בה התרחשו הדברים, אך הדגיש: "אני לא הופך כל דבר לאישי", אלא שאז סגל טען בפניו כי "הוא עשה את זה מתוך חשש שתעזוב יום אחד". על כך השיב לו כלפון, "אין ספק שמעשה עידית סילמן השפיע והוא הטריגר לחשש שהקואליציה לא יציבה. אני מקווה שלא היה חשש ביחס אלי באופן אישי. אני יוצא מתוקף החוק הנורבגי".

בהמשך הראיון, הבהיר: "אני לא ערקתי ולא התכוונתי לערוק ולא התכוונתי לקיים מו"מ לעריקה, אני קיבלתי הצעות בשיחות מסדרון, לא מבכירי הליכוד". כלפון אף הודה כי ניהל שיחות עם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בתקופת אישור התקציב, אך מיהר להדגיש: "למה שאעבור ממחנה למחנה? מה הטיעון האידיאולוגי?".

לבסוף, נשאל פעם נוספת האם קיים לאחרונה מגעים עם הליכוד. על כך השיב: "כלום ושום דבר. אני עדיין בקשר עם בנט למרות הכל. אני ניסיתי להבין מה עומד מאחורי זה, אולי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים אחרים. יכול להיות שאני קורבן למשהו שהוא חיצוני לימינה או לבנט".