חברת מזמור הפקות בהנהלת דניאל לנקרי יחד עם איש התקשורת קוה שפרן הקימו במרכז הקונגרסים את מתחם "אולפני האומה" המתפרס על כ-400 מ"ר ובו לראשונה בישראל טכנולוגית לכידת תנועה - MOTION CAPTURE שעם מצלמות אופטיות וחליפות מעקב מייצרת אנימציה בשידור חי, אווטארים ואנשים דיגיטליים. 

אולפני האומה כוללים גם קיר ווידאו (VIDEO WALL) של 180 מעלות בגודל של כ-50 מ"ר שישמש לצילומי סצנות קולנועיות וטלוויזיונית ב"סט וירטואלי" שמחליף את הצורך במסך ירוק ומאפשר לצלם באולפנים במקום צילומי חוץ ומשמש תפאורה מותאמת לתוכניות אירוח, כנסים ופורמטים טלוויזיוניים

אולפני האומה, נפתחים בתמיכה של הרשות לפיתוח ירושלים והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בעיר כדי לבסס את התעשייה בבירה. האולפנים ישרתו יוצרי אנימציה וטלוויזיה, חברות גיימינג, וסטרטאפים בתחום המציאות וירטואלית VR

כנסים שיערכו במרכז הקונגרסים יהיו מלווים מעתה ב"אולפן הכנס" ומהדורת חדשות שתשדר את האירוע למשתתפים ברשתות החברתיות כולל ראיונות ומפגשים עם אורחי הכנס מהארץ ומשתתפים מהעולם לשם הפיכת כל אירוע פיזי בבניני האומה להיברידי וזאת כחלק מ-"לקחי הקורונה".

בנייני האומה (צילום: אולפני האומה)
בנייני האומה (צילום: אולפני האומה)

לרשות האולפנים והכנסים בבנייני האומה יעמדו גם ניידות השידור הלווייניות של "מזמור הפקות" וצוותי הצילום והשידור. למזמור ניסיון של למעלה מ30 שנה בשידור אירועים טלוויזיוניים ובינלאומיים כמו האירוויזיון, המונדיאל ועוד

בנייני האומה ירושלים נכנס לעולם הפקות הטלוויזיה ולמטאברס: מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים בשיתוף פעולה עם חברת מזמור הפקות וחברת 'להופיע להשפיע' משיקים את "אולפני האומה – ירושלים". 

אולפני האומה ירושלים תוכננו ונבנו בהשקעה של מיליוני שקלים עם הציוד המתקדם ביותר בתעשייה ועם טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת הפקות ויצירה חדשה שמתאימה לעולמות המטאברס, והפקות וירטואליות שנחשבות לעתיד של האינטרנט והטלוויזיה. אולפני האומה יעבדו במספר תחומים. 

MOTION CAPTURE – אנימציה לכל סיטואציה ובשידור חי

אולפני האומה כוללים טכנולוגיית לכידת התנועה שבעזרתה ניתן "ללכוד" תנועה של דמות, להפוך אותה ל-DATA (מידע) אשר אותו מזרימים לדמות גרפית (אווטאר) המוצגת על המסך. באולפנים 16 מצלמות מעקב אופטיות וחליפות מעקב למספר שחקנים בו זמנית. 

לכידת תנועה נחשבת אחת הטכנולוגיות המתקדמות והמהירות ביותר ליצירת אנימציה והיא "חוסכת" חודשים של עבודת עריכה של צוותי אנימציה שאמורים "לצייר" את תנועת הדמות. האנימציה התלת מימדית שיוצרות המערכות מאפשרות "שידור חי" של אנימציה לאירועים או ליצירת סדרות וסרטי אנימציה וכן לעולמות הגיימינג והמטאברס.  

מרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה (צילום: אולפני האומה)
מרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה (צילום: אולפני האומה)

המצלמות האופטיות באולפני האומה לוכדות במדויק את התנועה של כל שחקן או מנהל שלובש את החליפה המיוחדת והופכת אותו בשידור חי לאווטאר מונפש שמחקה את כל תנועה שעושה לובש החליפה ומציבה אותו בכל עולם ממשי או וירטואלי. המערכת הייחודית גם כוללת קסדות שמצלמות את פני הדמות ולוכדות את הבעות הפנים האמיתיות שמועתקות לדמות הווירטואלית.  מספר חברות הפקה, אנימציה וגיימינג כבר החלו לבחון ולערוך פיילוטים להפקות חדשות באמצעות טכנולוגית המעקב האופטית אשר הינה היחידה מסוגה בישראל.  

יוצרים אנשים דיגיטליים 

באמצעות לכידת התנועה יצרו באולפני האומה גם אנשים דיגיטליים למגוון צרכים: גיימינג, אנימציה, מציאות מדומה, חינוך ועוד.  אנשים דיגיטליים ואווטארים הינו תחום שנמצא בצמיחה עולמית מואצת בין היתר לאור חזון המטאברס ופיתוחי העולמות הווירטואליים של ענקיות הטכנולוגיה העולמיות ולצד הפיכתה של ישראל ל"מעצמת גיימינג".  כבר כיום ישנם מקומות רבים שבהם אנשים דיגיטליים מתקשרים עם לקוחות ומהווים הפנים של הארגון ברשתות החברתיות ובעלומות הווירטואליים. 

בבניני האומה בוחנים כעת גם את האפשרות שחלק מהכנסים שנערכים במקום יהיו בעתיד בהנחיה של פרזנטורים דיגיטליים שיופיעו על במות הכנסים. גם האפשרות לעלות על הבמה דמויות היסטריות מהעבר נכללת בסל השירותים החדש שבניני האומה יציעו לכנסים ולוועידות. אולפני האומה יאפשרו גם לייצר הפקות המשלבות מציאות מדומה, עם העולם האמיתי בה מגיש דיגיטלי יראיין את אורחי הכנס. 

 צילומי חוץ באולפן – הבימאי שולט בשקיעת השמש

בנוסף, בצדו האחד של האולפן נבנה קיר ווידאו (VIDEO WALL) מעוקל בגודל של כ-50 מ"ר עם רזולוציה גבוהה במיוחד. הקיר המרכזי באולפן בגודל של 3.5*7 מ"ר ובשני הצדדים, שני קירות נוספים בגודל של 3.5*3.5 מ"ר. קירות אלו ניידים וניתן יהיה להתאים אותם לדרישות ההפקות השונות. 

על קיר הווידיאו באולפני האומה מקרינים כל מרחב וירטואלי או ממשי וכך ניתן לצלם באותו יום צילום מספר לוקיישנים ואפילו לשלוט בתנאי התאורה או לשלוט בשקיעת השמש. בתעשייה מסבירים שקיר הווידאו שמקיף את השחקנים בסצנה מייתר את הצורך ב"מסך ירוק", מייצר תאורה ריאליסטית ומאפשר לצלמים ולבימאים לראות בזמן אמת כיצד נראים הצילומים ולקצר את העריכות ולצלם בכל לוקיישן. הפקות וירטואליות אלו שכבר מתרחשות ברחבי העולם מאפשרות לצלם סצנות בתנאים מותאמים ונשלטים ומספקות תחליף מצוין לימי צילום  חוץ מורכבים. 

בנייני האומה (צילום: אולפני האומה)
בנייני האומה (צילום: אולפני האומה)

לכל כנס יש אולפן מלווה

אולפני האומה הוקמו גם כחלק מלקחי הקורונה שהמחישה את הצורך ביצירת כנסים היברידים. האולפנים שקמו באחד מאולמות הענק של מרכז הקונגרסים ישתלבו כבר בחודשים הקרובים בוועידות והכנסים הרבים המתוכננים במקום. 

לכל אירוע במרכז הקונגרסים תוצע חבילה של "אולפן מלווה". בדומה לאירועי ספורט וחדשות גדולים המוקד יהיה האירוע הפיזי, אך לצידו יפעל האולפן שיתווך את האירוע לצופים מהבית. כך הכנסים יהפכו להיברידים וכל אירוע ישודר גם אונליין בדיגיטל. במהלך הכנסים, לצד השידור מהאולמות דרך אולפן יערכו במקום ראיונות עם באי הכנס, הרחבות, דיווחים וסיכומים ואף יעלו לשידור גורמים ממקומות שונים בארץ ובעולם. 

כל סוגי ההפקות החדשים יהיו לצד צילום ושידור הפקות טלוויזיה מסורתיות בהם מתמחה מזמור הפקות אשר באולפניה משדרים כיום את הפקות ערוצי הברודקאסט וביניהם: אקס פקטור, הזמר במסכה ועוד. לצורך כך צוידו אולפני האומה במיטב הטכנולוגיה להפקות טלוויזיה כולל ציוד צילום, תאורה, חדרי בקרה, סאונד, תקשורת וכדומה. 

מתחם האולפנים המתפרס על כ400 מ"ר כולל גם חדרי הפקה, חדרי עריכה, חדרי עיצוב, חדרי VIP איפור' הלבשה וחדרי ישיבות ויכיל קהל של עד 150 איש בזמן הצילומים. לרשות לקוחות האולפנים תינתן גם המעטפת של מזמור הפקות המפעילה ניידות שידור  לווייניות, אולפנים נוספים ברחבי הארץ עם עשרות אנשי צוות בהתאמה לצורך של כל אירוע וניסיון בינלאומי רב שנים. 

אלכס אלטר, ממלא מקום מנכ"ל בנייני האומה ירושלים: "פתיחת האולפן החדש עם טכנולוגיות מתקדמות בבנייני האומה משתלב עם האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה, אותה אנו מובילים בשנה האחרונה, של מעבר מבית מארח, לבית מארח ויוזם של כל סוגי אירועים. פתיחת האולפן החדש ירחיב את היקפי הפעילות של החברה ללקוחות חדשים, יפעל במקביל לכנסים הנערכים בבנייני האומה, ויעשיר אותם במדיום טלוויזיוני נוסף הניזון ומזין את הכנס."

דניאל לנקרי, הבעלים של חברת מזמור הפקות ובעלים שותף באולפני האומה : "עולם המדיה הטלוויזיוניות והדיגיטלית משתנה במהירות. הטכנולוגיה מתקדמת ופותחת אין סוף אפשרויות במגוון עצום של תחומים. אולפני האומה ירושלים נותנים מענה לאתגרים הטכנולוגים והיצירתיים החדשים ואני מקווה שבכך יתרמו להפיכתה של ירושלים למרכז חשוב בתחומים אלו." 

קוה שפרן, מנכ"ל ובעלים שותף באולפני האומה: "מודה לראש העיר משה לאון ולמיזם לקולנוע ולטלוויזיה ולרשות לפיתוח ירושלים על התמיכה בהקמת האולפנים שיביאו יצירה ותעסוקה לעיר. גאים להביא לישראל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם כדי לאפשר הפקות פורצות דרך לתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה, האנימציה והעולמות הווירטואליים". 

מזמור הפקות בע"מ, בהנהלת דניאל לנקרי, הוקמה בשנת 1992 והיא מספקת שירותים של ניידות שידור ואולפני הטלוויזיה, בעזרת אמצעים טכנולוגים מהשורה הראשונה ושירותי סטרימינג, גיבוי ואחסון מהמתקדמים ביותר. 

לחברת מזמור הפקות יש 5 אולפנים: אולפני פתח תקווה(3 אולפנים בגדלים שונים: 650 מ"ר, 1300 מ"ר ו-1600 מ"ר) ואולפני תל אביב (2 אולפנים במרכז תל אביב ורמת החייל) כששניים מתוכם משמשים גם כאולפנים וירטואליים. כמו כן, לחברה יש 5 ניידות שידור, קונטרול נייד ולווייניות. בין הלקוחות של חברת מזמור הפקות ניתן למצוא את ערוצי הטלוויזיה כאן 11, 12, 13 וחברות yes, הוט ועוד רבים.  

להופיע להשפיע בע"מ בהנהלת קוה שפרן מתמחה בהפקות למידה דיגיטלית למוסדות ממשל ואקדמיה ומעבירה סדנאות ואימוני תקשורת למנהלים בכירים להופעה מול קהל ומצלמה. קוה שפרן שימש במגוון תפקידים בתקשורת הישראלית, יועץ אסטרטגי למנהיגים ומחבר רב המכר 'סודות נתניהו'.  יוצר תוכן וסדרות אנימציה.