חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס הבוקר (שלישי) לאירועים האחרונים במערכת הפוליטית, לצד המתיחות הביטחונית. הוא אמר במהלך ראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב כי "כיום יש יותר משילות משנה שעברה, אך המצב לא טוב - וצריך לעבור שיפור. אנחנו יודעים שבכל תקופה מסוימת תהיה מתיחות, ומופתעים מחדש בכל פעם". הוא הוסיף ב-103FM: "אני לא חושב שזו עליית מדרגה - צריכה להיות משילות בירושלים כמו בנגב ובצפון. אני בוודאי מוטרד מזה, צריך לעשות יותר וצריך לעשות יותר".

הוא הדגיש: "במקביל, אני מאמין שאולי שצריך לשנות את השיטה. צריך להתמודד עם ההסתה שחמאס מוציא אל הפועל מתחילת הרמדאן, זה לא מפתיע אף אחד". בהמשך הראיון, הוא התייחס לחברות רע"מ בממשלה: "אני חושבת שנוכחותם דווקא הורידה את סף האלימות, וכרגע - נראה שרע"מ היא הגורם המרגיע של המהומות. הם בוודאי לא אומרים לאנשים תתפרעו - אלא יוצרת בצורה דתית נגד המהומות". חבר הכנסת הזכיר עוד כי "בשומר החומות לא יכולת להיכנס ללוד, היו בעיות בעכו, בחיפה, ביפו". 

"במבחן התוצאה, נוכחות רע"מ הקלה והורידה את סף האלימות שהיה איום ונורא רק לפני שנה, והייתי מודאג שהחברה הישראלית עומדת בפני מצב של התפרקות", הוסיף. 

המהומות בלוד (צילום: יוסי אלוני)
המהומות בלוד (צילום: יוסי אלוני)

אבידר התייחס עוד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ולממשלה הקודמת. "היתה ממשלה שלא רצתה לתגבר את כוחות המשטרה בלוד", הדגיש, "ראש ממשלה שנוסע לפלוגות מג"ב בלוד ואמר להם אל תחששו מועדת חקירה - זה אומר בשפה פשוטה 'כנסו להם בכל הכוח בלי שום מגבלות. בתקופה שלו, הביטחון האישי היה הכי גרוע, הוא זה ששיתף איתם פעולה'. אנחנו לא מתקרבים למה שהיה לפני שנה". 

הוא הזכיר את דברי שרת המשפטים איילת שקד נגד הצבעת החוק שתמנע מאדם הנאשם בפלילים מלהקים ממשלה: "אין לה במה לאיים, שוחחתי עם שלושה חברי ימינה שכביכול דיברה בשמם - אך הם לא הבינו על מה היא מדברת. הציבור יאבד את האמון, אחרי שנה וחצי של הליכה ברחובות ומחאה - השרים שהוא הביאו לשלטון לא קיימו את ההבטחות שלהם".

"ודאי שלא אפיל את הממשלה", ניסה להרגיע, "שקד רק מחבלת בקואליציה, אם היא היתה רוצה - היא יכלה להצביע על חוק פיזור הכנסת ולהפיל את הממשלה, בואו נראה אותה. המנוף שלי הוא בדיוק הציבור. אני לא שמעתי שאותה גברת שמדברת בשם ימינה מדברת בשם כולם". אבידר הדגיש עוד כי "אין פה שם פגיעה בהליך הדמוקרטי - ראש ממשלה תחת כתב אישום לא יכול להרכיב ממשלה כי הוא עסוק כולו במשפט. אותו אדם גרס את הדמוקרטיה, הלך לבית המשפט וקיים מסיבת עיתונאים עם שרים וח"כים כאחרון העבריינים". 

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

בסיום הראיון, אבידר התייחס לחוק הלאום - וציין כי הוא בעד שינויו: "הוא לא עשה שום דבר טוב - החוק פוגע באוכלוסיות, ולא היה צריך לבוא לעולם. אני לא מאמין בו. היה אמור לעשות משהו טוב, עשה משהו רע מאוד".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm