איש עסקים מוכר ויזם נדל"ן עצום ומוכר מדרום הארץ עוכב הבוקר (חמישי) לחקירה, זאת כחלק מפרשה כלכלית חמורה, הנחקרת בימים אלה ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) שבלהב 433. היזם נחשד בשימוש בחשבוניות פיקטיביות בעסקיו, ושמו עלה במהלך החקירה, לאחר שעצרו את החשודים המרכזיים. ייתכן כי בתום החקירה יוחלט על מעצרו של האיש.

בתוך כך, בית המשפט האריך עד ה-25 במאי את מעצרו של החשוד המרכזי בפרשה - אחמד קסאס, איש הזרוע הביצועית של משפחת ג'רושי - בגין חשד למספר עבירות, בהן איומים וסחיטה. מחר יגיעו לסיומם ימי המעצר של אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב. בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול פעם נוספת את מעצרם של שלושה חשודים מרכזיים בתיק למשך שמונה ימים נוספים. מעצרו של החשוד המרכזי בפרשה הוארך עד ה-25 למאי וחקירת הפרשה נמשכת.

כזכור, בין העצורים בפרשה, שפורסמה בשבוע שעבר, גם אחיו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שנעצר בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה. הפרשה נחשפה כאשר חוקרי ובלשי היחידה הארצית למאבק בפלישה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה עצרו במסגרת פעילות משותפת עם חוקרי רשות המסים 21 חשודים, בהם אנשי עסקים ועבריינים, בחשד למעורבותם בפרשה הקשורה להעלמת מס, הפצת חשבוניות פיקטיביות ועבירות מיסוי נוספות בהיקפים הנאמדים בכחצי מיליארד שקלים.