היתה לי פעם חברה שנורא רצתה להתחתן אך לא התמזל מזלה להכיר את האביר על הסוס הלבן וכמעט התייאשה. או שהם לא מצאו חן בעיניה, או שהיא לא מצאה חן בעיניהם. ואז פגשה בחור נחמד, סימפטי ומכיל וחשבה שהוא יכול להיות בן זוג אידיאלי. אממה? הוא היה נורא שמן. לא כבד גוף, לא שמנמן, לא גדול מימדים, פשוט שמן.

כשנשאלה על ידי חברות ברגע של כנות האם זה לא מפריע לה, היא ענתה שלטעמה יש לו פנים נאות והוא בעל אופי נפלא, ומקסימום היא תשכנע אותו לעשות דיאטה רצינית ובא לציון גואל, או נמצא החתן האידיאלי לבנות איתו חיים משותפים ומאושרים. ככה, בלי לסבך יותר מדי את העניינים או להתלבט, היא מצאה פיתרון לבעיה, כי כך היא נוהגת בכל תחומי החיים. בעיניה, כאשר קיים פיתרון לבעיה שצצה, אז למה לשבור את הראש ולהתלבט ולדאוג?

וכך היה. היום, אחרי שנים רבות, הם נשואים עם שלושה ילדים ונראים מאושרים. הוא אמנם לא נראה כמו בראד פיט גם אחרי דיאטת רבת שנים, ועל שפת הים הבחורות לא יזילו ריר כשהוא עובר לידן, אבל אופי יש בכמויות, אלוהים כמה אופי, ואופי נהדר עם הרבה שמחת חיים וחוש הומור שכל כך חשוב בכל מערכת יחסים, והוא אבא נפלא ובעל מתחשב וכל הסופרלטיבים שרק תרצו, שגם מקרינים על הנראות והופכים אותו לגבר נאה ומושך.

אז עצה פרקטית לבן אביבי מ"חתונה ממבט ראשון" שכנראה ממדי גופה של מעיין דורי מפריעים לו, ושיספר לסבתא שהם לא מפריעים לו, כי זה ברור כשמש בצהריים: עודף משקל הוא לא בעיה. הוא פתיר. ואם הוא היה שואל לדעתי, מעיין היא המלאונת הכי סקסית שנראתה על המסך, והיא שופעת נשיות ומיניות יותר מכל הדוגמניות הדחלילות והדקיקות שכפו על עצמן צום מתמיד, בעוד מעיין מוצאת הנאה ותשוקה לאוכל ונהנית מהחיים.

אז עצה נוספת גם למעיין: את יפהפיה, בעלת חיוך מקסים, מרגשת וחיונית ותוציאי לך מהראש את כל הקומפלקסים המטופשים על גופך שבעינייך הוא לא חטוב מספיק. אפילו ארחיק ואומר, שאם היא היתה משילה מעצמה משקל עודף, היא גם היתה מאבדת את הסקס אפיל המיוחד שלה. 

מעיין ובן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
מעיין ובן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

קראתי את הביקורות הקשות שרצו ברשתות מאז שידור הפרק החתונה של רינת כץ ודניאל אשד. כץ, כזכור, הביעה אכזבה גדולה מהשידוך והמראה החיצוני של דניאל וברחה שנייה אחרי טקס החופה להסדיר נשימה, מה שגרם לעוקבים לצאת בחיצי ביקורת נוקבת נגדה "איך היא מעזה", "שתסתכל על עצמה", "הוא בחור טוב לב ולא מגיע לה" .

אבל בואו תנשמו רגע, זה ממש לא מגיע לה. מה לעשות שהיא פשוט לא נמשכת לדניאל. במה בדיוק היא חטאה שהברנש לא לטעמה? אז הוא אדם טוב לב, מכיל וחביב ועושה רבות למען הקהילה. זה לא חייב להפוך אותו אוטומטית לנסיך חלומותיה. לפחות לא בעיניה של כל אישה. ואם להיות לגמרי כנים, אפילו יותר מרינת, שהכנות שלה אתמול בפרק גרמה אפילו לצופה כאב בקישקעס, הבחור אמנם אדם חיובי והכול, אבל לא גאון בחיזור. החיבוקים המוגזמים שהוא מרעיף עליה וגורמים לה להיראות ולהרגיש כאילו "המספריים של אדוארד" (זוכרים את הסרט עם ג'וני דפ?) חובקות אותה, שהיא רק רוצה להיחלץ מהם, היו מרתיעים כל בחורה אחרת, גם אם היא לא היתה יפהפיית הערבה והיתה נואשת למצוא חתן.

זה אחד השידוכים הכי גרועים שנעשו אי פעם בכל תחום השידוכים. אלא אם כן החבר'ה בהפקה, או הפסיכולוגים המהוללים, רצו בכוונה לראות אותם מתפתלים כדי לייצר רייטינג מטורף סביב השניים. הם אמנם הצליחו, אבל למה על חשבונם של אחרים? למה על חשבון עוגמת הנפש והאכזבה של בחור תמים שבסך הכל חיפש קצת אושר בחייו עם בת זוג הולמת?