הבוקר נערכה מסיבת העיתונאים הראשונה של נציגנו לישראל באירוויזיון 2022, מיכאל בן דוד, במהלכה הוא סיפר על החוויות שעבר בתחרות האירופית, ענה לטענות נגדו והסביר על המשך הדרך: "אני כל כך גאה. אני מאוד שמח. הייתה לי חוויה מדהימה. עכשיו עבודה, עבודה, מוזיקה".

"יום אחרי שחזרתי יצא סינגל חדש", הוסיף בן דוד. "אנשים אמרו לי 'זה מצחיק שאתה טס עם השיר IM' והסיגנל הראשון שלך נקרא 'לא להיות אני'. אנשים האומרים ש-IM נבחר עבורי ולא הייתה לי שליטה עליו, אבל הוא דיבר המון על זה שאני חוגג את זה שאני מרגיש מדהים ונראה מדהים".

"השיר 'לא להיות אני', מדבר על המקום שזה לא קל שלא מקבלים אותי, שלא נותנים לי את המקום שלך בחיים ושיש הרב קשים וזה בסדר להיות פגיע ויש לי את הזכות ליצור ולכתוב שיר כזה עם טליסמאן ומרקו אהובים שלי. סינגל חדש בחוץ, אחרי הופעה באירוויזיון ואין כיף כזה", הסביר.

"באתי לכאן באוטובוס ואין כמו לחזור לאיזון הזה", הוסיף הזמר. "האירווויזון זו חוויה גדולה וכזה מעמד. כזה קהל".

"גם באקס פקטור לא הייתה לי שניה מחשבה אם אני אנצח או אודח", המשיך בן דוד. "הייתי מרוכז בביצועים, ולי הייתה מחשבה שליצור את הנאמבר הכי טוב שיש, נאמבר שאף אחד במדינה לא יגיד 'הוא בייש אותי'. לטוס לאירוויזיון זו חוויה מטורפת, אבל גם מתאגרת כי שום דבר לא תלוי בך, לא השיר, לא התקציבים. יש המון בחירות שלא קשורות אליך, והדבר היחיד שתלוי בי זו כמות החזרות שלי בסטודיו. אחרי זה אני לא מתעסק בזה, זו תחרות וזה משחק. אני לא יכול את כל הז'יטונים שלי במשחק. זו לא פעם ראשונה שעליתי, ענדתי על הבמה עם המון קהל, ויאללה לזאפה עכשיו".

האם לעובדה שלא עלית קשורה לפוליטיקה?
"אמרו המון, הבאתי 100 אחוז, אני לא מתעסק בזה. יש לי סינגל חדש שבו אני מתעסק, ואת הקליפ המהמם, יש לי שליטה על עוד שירים, ואז אני אוכל להגיד מה גורם, מה גרם. חשוב לי להגיד שאני מאוד גאה בהופעה שנתתי".

"מזל שהיו נשיקות ולא מכות", התייחס בן דוד לטענות כלפי הרגע בוא הנופף עם הדגל ונישק את המנחה, שרבים התייחסו אליו כרגע מביך. "אני זוכר שאחרי הנאמבר שלי כל כך שמחנו, הלכתי ורקדתי עם המנחים האחרים, המנחה אמם לי 'בוא תהיה איתנו' אמרתי 'אין בעיה' אמרתי אם אני נשאר - רצתי לרקדן שלי בר. נכנסתי לפריים עם הדגל וכמובן שאני אנשק אותה. אם לא היה לי את הדגל לא הייתי נכנס".

"הייתי שבועיים בטורינו. כמות האנטישמיות שנחשפתי אליה ענקית, 'אתה מישראל - לא רוצים אותך'. מה אתה יכול לעשות? להיות צדקן? האנטישמיות הקטנה הזו נשארת איתך. ואחרי הנאמבר ראיתי בקהל מלא דגלי ישראל, אבל הם לא צולמו. כל הזדמנות להניף את הדגל אני אשתמש בה. אחרי האנטישמיות הזו, אני אניף את הדגל בכל במה - אני אקפוץ בבאנג'י לבמה. הרבה אומרים 'הוא עשה לנו בושות' כמו שאמרתי בסינגל - מי שישנא אותי, ישנא אותי גם ככה. היה לי חשוב לייצג את ישראל בכבוד גם אם לא הסכמתי לענוד את התכשיטים של בלה חדיד, ואם זה להידחף עם הדגל, הייתי עושה זאת שוב. נהינתי. אמרו לי 'בוא, תביא את הדגל'", הוסיף. 

האם שתית כוס אחת יותר מדי?
"לא. אם הייתי שיכור הם היו חוטפים מכות, רק חשבתי על זה שאיזה כיף זה לעשות את זה. סוף סוף הופעתי אחרי כל הסערות, הפרישות".