בן כספית וינון מגל דיברו בתוכניתם ב-103FM עם תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, בנוגע לתקיפת הצוותים הרפואיים בבית החולים שהתרחשה במהלך הלילה, ע"י משפחתו של מטופל שנפטר, לאחר ניסיונות טיפול בו מצד הצוות.

"שעות קשות עוברות עלינו. אתמול בשעות הערב נפטר אצלנו מטופל שהגיע כמה שעות לפני כן במצב קריטי. ברגע שהרופא הודיע למשפחה שנקבע מותו, התפרצו לתוך היחידה עשרות בני משפחה אחרים שהמתינו בחוץ והתחילו במה שאני לא יכולה לכנות אחרת מוונדליזם, ולהרוס כל מה שנקרה בדרכם. עשרות אנשים, הם החלו לתקוף את אנשי הצוות, שברחו לתוך המשרדים והשירותים ונעלו את עצמם בפנים כי חששו לחייהם. שברו את כל החלונות, הדלתות, ניפצו מחשבים, מכונות שתייה. בהדרגה השתלטו על האירוע", סיפרה אלרם.

אלרם מתחה ביקורת בכל הקשור לנסיונות "להבין את האנשים בשעתם הקשה": "הניסיון שלנו לנסות להבין אנשים כאלה היא לדעתי הטעות, זה לא עובד באותה לוגיקה. יש את אלה שמאבדים את הסבלנות כי הם מחכים לפעמים יותר מדי. פה לא ברור לי, כי במהלך כל היום הם ידעו מה המצב, הצוותים עדכנו את בני המשפחה שהמצב קריטי ושהוא כנראה לא ייצא מזה. נקרא לזה לצורך העניין פגיעה עצמית, אחת ממנות היתר למיניהן. אין פה שום עניין לאומני בהקשר הספציפי, כי חלק בלתי מבוטל מאנשי הצוות שלנו הם מהמגזר הערבי". 

היא התייחסה גם למסקנות שיש להסיק בנושא, כדי להתמודד טוב יותר עם מקרי אלימות כאלה בעתיד, למען בטיחות הצוותים: "כל הנושא מבחינת התפקוד שלנו ושל אנשי הצוות יתוחקר לעומק, ואם יהיו מסקנות, נסיק אותן. אנשי הצוות חששו לחייהם, זו עליית מדרגה, אלימות עולה וגואה בכל המישורים". 

אירוע האלימות בבית החולים הדסה (צילום: דוברות הדסה)
אירוע האלימות בבית החולים הדסה (צילום: דוברות הדסה)

לבסוף, מתחה מנהלת בית החולים ביקורת בכל הקשור להגנה שלה זוכים הצוותים הרפואיים מפני מקרי אלימות שכאלה: "שיעור המטופלים בהדסה ובבתי החולים בירושלים משקפת את אוכלוסיית י-ם רבתי. איך ייתכן שבחלק מבתי החולים בארץ יש שוטר באופן קבוע ובחלק אין? אצלנו אין ואנו דנים בזה מדי פעם ומתראיינים". מה הסיבה? "תקציב". דבר שני - כמה מאותם אנשים שנעצרים על אירועי אלימות נגד צוותים רפואיים בבתי החולים ממצים איתם את הדין והם משלמים את המחיר. הם יודעים שהם יכולים לחזור לפה ונטפל בהם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM