ד"ר שני רופא תשתתף בשבוע הבא בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת במושב שיעסוק בדיני הפרטיות. ד"ר רופא, שפרסמה בעבר ספר העוסק בקשר שבין משפט לטכנולוגיה, תדון במושב על נושא הגנת הפרטיות מצידו של המחוקק וכן בתחום הפרטיות ככל שהוא נוגע לדיני המשפחה. 

הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת (צילום: יח''צ)
הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת (צילום: יח''צ)

בשבוע הבא יערך הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, במסגרתו יתקיימו מספר רב של מושבים והרצאות. אחד המושבים המעניינים בכנס הוא ללא ספק המושב "פניה של הפרטיות לאן?", העוסק בדיני הפרטיות, בתקופה שבה העולם הדיגיטלי משתלט על החיים האמיתיים, על כל הסוגיות שבכך. 

כבר בשנת 2012, פרסמה ד"ר רופא את הספר "ראיות דיגיטאליות- בין משפט לטכנולוגיה" ובמושב בכנס היא תדבר, במסגרת דיני הפרטיות, על הזכות להישכח, ועל המקום אליו צועדת ישראל בהקשר זה. 

ד''ר שני רופא (צילום: ענת קזולה)
ד''ר שני רופא (צילום: ענת קזולה)

ד"ר רופא תתייחס גם לשימוש שעושים גורמים עבריינים ביכולות הטכנולוגיות לצורך טשטוש זהותם על מנת לפגוע בפרטיותו של האחר, וכיצד ניתן לפתור זאת. בנוסף, תתייחס ד"א רופא גם לנושא הגנת הפרטיות מצידו של המחוקק. כמי שמופיעה רבות בבית המשפט בסוגיות אלו, היא תספר כיצד זה נראה מצידו של העם.

כמי שעוסקת רבות בדיני משפחה, תשתף ד"ר רופא מה קורה בעולם הזה לעניין הפגיעה בפרטיות, סוגיות סייבר, ושימוש במידע מתוך טלפונים סלולאריים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il