סערה פוליטית נוספת: חוק 'ממדים ללימודים' שהוגש מטעם הקואליציה עורר ריב פוליטי חדש בין מפלגת השלטון למפלגת הליכוד, כאשר האחרונה הודיעה אמש (שני) כי בכוונתה לא לשתף פעולה ולהתנגד בהצבעה על העברת החוק. כמו כן, שר הביטחון גנץ הודיע כי הוא צפוי להעלות להצבעה בכנסת את הצעת החוק שתסדיר את התוכנית ואמר: "אני קורא לנתניהו ולכל חברי האופוזיציה לשים את הפוליטיקה בצד ולתמוך בהצעה. אל תפגעו בלוחמי צה׳׳ל בשם הפוליטיקה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הליכוד לא ישתף פעולה עם ממשלה רעה ומסוכנת למדינת ישראל. זו ממשלה שאין לה רוב בכנסת ואין לה רוב בעם, נחליף אותה ונתקן", נמסר מהליכוד, "לפיכך להלן החלטת הסיעה: בהמשך לדיון שהתבצע הסיעה החליטה להתנגד לכל הצעות החוק הממשלתיות. במידה והצעת החוק 'ממדים ללימודים' תידון במליאה, הסיעה תקיים דיון מיוחד בהצעת חוק זו לפני ההצבעה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב היום להודעת הליכוד ואמר כי "אני מבין מדוע איימן עודה מתנגד לחוק שמעניק מילגות לימודים לבוגרי יחידות קרביות. אבל מדוע נתניהו חבר אליו נגד החוק? קשה להבין. אי-העברת החוק לא מפילה את הממשלה אלא רק מענישה לוחמי צה״ל משוחררים בתחילת דרכם, שיצטרכו לשלם עשרות אלפי שקלים שאין להם. אני קורא לנתניהו להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק או לכל הפחות שלא יצביעו נגד, כך שהחוק למען הלוחמים יעבור".

נפתלי בנט  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במפלגת הליכוד לא נשארו אדישים להודעתו של ראש הממשלה ומסרו: "ממשלת ההונאה והחולשה של בנט, שתלויה להישרדותה בשונאי ישראל מרע״מ והרשימה המשותפת, לא מסוגלת להעביר שום חוק ציוני. במקום להתבכיין, בנט צריך להתפטר. הליכוד יתמוך במימון של 100% מלגה לחיילים, על חשבון 50 מיליארד השקלים שבנט נתן למנסור עבאס".

כאמור, חוק מלגת 'ממדים ללימודים' שתאפשר ללוחמים ולחיילים בודדים לקבל מלגה של 65% משכר הלימוד להשכלה אקדמית, הוגשה מטעם הקואליציה ונועדה לעגן את מתן המלגה אשר מתקיימת היום מכספי תרומות, ובכך להעבירה לתקצוב על ידי המשרד שיבטיח את קיומה.