בליכוד החליטו אמש שלא לשתף פעולה עם הממשלה ולהתנגד לכל הצעות החוק, למעט הצעת חוק "ממדים ללימודים", בה הבהירו בליכוד כי במידה והיא תעלה לדיון במליאה, "הסיעה תקיים דיון מיוחד בהצעת חוק זו לפני ההצבעה".

בעקבות כך, הגבירו היום (שלישי) בקואליציה ובממשלה את הלחץ על הליכוד, זאת על מנת לקבל את תמיכתם בהצבעה. שר הביטחון גנץ הודיע כי הוא צפוי להעלות להצבעה בכנסת את הצעת החוק שתסדיר את התוכנית ואמר: "אני קורא לנתניהו ולכל חברי האופוזיציה לשים את הפוליטיקה בצד ולתמוך בהצעה. אל תפגעו בלוחמי צה׳׳ל בשם הפוליטיקה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב להודעת הליכוד ואמר כי "אני מבין מדוע איימן עודה מתנגד לחוק שמעניק מילגות לימודים לבוגרי יחידות קרביות. אבל מדוע נתניהו חבר אליו נגד החוק? קשה להבין. אי-העברת החוק לא מפילה את הממשלה אלא רק מענישה לוחמי צה״ל משוחררים בתחילת דרכם, שיצטרכו לשלם עשרות אלפי שקלים שאין להם. אני קורא לנתניהו להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק או לכל הפחות שלא יצביעו נגד, כך שהחוק למען הלוחמים יעבור".

במפלגת הליכוד לא נשארו אדישים להודעתו של ראש הממשלה ומסרו: "ממשלת ההונאה והחולשה של בנט, שתלויה להישרדותה בשונאי ישראל מרע״מ והרשימה המשותפת, לא מסוגלת להעביר שום חוק ציוני. במקום להתבכיין, בנט צריך להתפטר. הליכוד יתמוך במימון של 100% מלגה לחיילים, על חשבון 50 מיליארד השקלים שבנט נתן למנסור עבאס".

שר המשפטים, גדעון סער, אמר בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "כשאני הייתי באופוזיציה וכשהיו חוקים שהסכמנו להם מבחינת תוכן הצבענו בעד. השיח שהיה אתמול בסיעת הליכוד ושודר אחר כך באחת מהדורות הטלוויזיה ובו הם מסבירים להם הם צריכים להצביע נגד כל דבר - זה מנגנון הפעולה של האופוזיציה. זו לא פוזיציה נגד הממשלה, זו פוזיציה נגד המדינה".

נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, גדעון סער (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, גדעון סער (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

ח"כ ענבר בזק כתבה: "אנשים שלא שירתו בצבא יום בחייהם כמו איתמר בן גביר, משה גפני ויעקב ליצמן מצביעים נגד תוכנית ממדים ללימודים של הממשלה שמטרתה לממן לימודים אקדמאיים ללוחמי צה"ל. זו האופוזיציה לאזרחי ישראל ואלו השותפים הטבעיים של הליכוד". בתגובה השיב לה ח"כ בן גביר: "כל השנה האחרונה הצבעת נגד צה"ל ובעד מנסור עבאס( תזכירי לי איפה הוא שירת?? ולפיד איפה? והורוביץ? ומיכאלי? שנמשיך?)- בקשנו לתת גיבוי לחיילים, הפקרתם אותם, להעלות להם משכורות- שללתם והכל בשם הברית שלכם עם עבאס- לכו הביתה".

ח"כ איתן גינזבורג מסר: "ביום שני הקרוב כחול לבן תעלה להצבעה במליאת הכנסת את הצעת חוק ׳ממדים ללימודים׳, המעגנת בחוק את הסיוע במימון שכר לימוד ללוחמי צה"ל. לחיילי צה״ל מגיע הכסף שהובטח להם. מבחינתנו, הם ניצבים הרבה מעל הפוליטיקה. נתניהו וחברי הליכוד, זוהי שעת המבחן שלכם. אתם בעד חיילי צה״ל או בעד עצמכם?"

סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, תקף: "ברית ביבי-טיבי ממשיכה והפעם נגד חיילי צהל. הליכוד יצביע יחד עם המשותפת נגד תכנית "ממדים ללימודים. למה טיבי ועודה נגד חיילי צהל מובן, אבל למה נתניהו חובר אליהם, זה כבר סיפור אחר. אי-העברת החוק לא תפיל את הממשלה, רק תעניש לוחמי צהל. נתניהו והליכוד, אל תפגעו בצה"ל בגלל מאבק פוליטי".
 
בתגובה, השיב לו ח"כ קיש: "סגן השר מתן כהנא, נותן לך חומר למחשבה: תחשוב לרגע שהלוחמים הם רע"מ, ואז תראה איך בשנייה אתה מתרוצץ לדאוג להם ל-100% מלגה כדרישת האופוזיציה". ח"כ שלמה קרעי מסר: "במקום להקצות 50 מיליון ולהעלות את "ממדים ללימודים" ל-100%, הם מעדיפים לבנות מבצר מיותר נוסף לחליפי. בושה". 


שר החוץ, יאיר לפיד, מסר: "כל היום הליכוד צועק 'בטחון, בטחון' ואז הם תוקעים את חוק ״ממדים ללימודים״ שנועד לעזור ללוחמים שלנו. במקום שכולנו נעשה הכל ביחד למען לוחמי צה״ל, הם פוגעים בהם בשביל פוליטיקה קטנה ועלובה. הליכוד נגד צה״ל, ביבי נגד הלוחמים. בושה". 

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "ממדים ללימודים הוא אחד החוקים החשובים ביותר עבור חיילי צה"ל.  המעט שאפשר לתת לחיילנו ולוחמינו שמחרפים את נפשם בעבורנו הוא להעניק להם עתיד טוב יותר. יש דברים שהם מעבר לכל מחלוקת פוליטית.  אני קוראת לכם, חברי הליכוד - תתעשתו!  תעשו מה שציבור הבוחרים שלכם היה מצפה מכם. הצביעו בעד עתיד חיילנו".

ח"כ מופיד מרעי מסר: "ביום שני הקרוב כחול לבן תעלה להצבעה במליאת הכנסת את הצעת חוק ׳ממדים ללימודים׳. אני קורא לחבריי באופוזיציה: לוחמי צה״ל הם מעל לכל מחלוקת פוליטית. אל תפקירו את הלוחמים שלנו לאחר שהם מורידים את המדים. סגן שר הביטחון, אלון שוסטר: "עת לעשות פוליטיקה ועת לעשות למען חיילי צה״ל. ביום שני הבא תצביע הכנסת על חוק 'ממדים ללימודים' ; אז, תיבחן היכולת של הליכוד והאופוזיציה כולה לעשות את המובן מאליו למען הבנים והבנות של כולנו".
 
כאמור, חוק מלגת 'ממדים ללימודים' שתאפשר ללוחמים ולחיילים בודדים לקבל מלגה של 65% משכר הלימוד להשכלה אקדמית, הוגשה מטעם הקואליציה ונועדה לעגן את מתן המלגה אשר מתקיימת היום מכספי תרומות, ובכך להעבירה לתקצוב על ידי המשרד שיבטיח את קיומה.