11 צעירים מיוחדים, בוגרי בית הספר תדהר בפרדס חנה שאומצו על ידי חברת אלמה, התגייסו השבוע לחטיבת גולני כחלק מתוכנית "גדולים במדים", הפועלת לשילוב נערים ונערות עם צרכים מיוחדים בצה"ל.

11 החיילים החדשים עלו על מדים וזכו לכומתה החומה הודות לשיתוף פעולה בין צה"ל, עמותת יד לילד המיוחד וחברת אלמה, שתלווה את המתגייסים המיוחדים במהלך השירות הייחודי ואחריו כאזרחים תורמים ועצמאיים ככל האפשר בחברה הישראלית.

כ־900 חיילים של "גדולים במדים" כבר משרתים ביותר מ־70 בסיסים, וחיילי צוות אלמה מתנדבים במערך הלוגיסטי של בא"ח גולני ומשתלבים גם עם מתנדבים גימלאים ואמהות שכולות.

מפקד המגמה בבא"ח גולני רס"ן מירן אלטיט אמר: "הפרויקט ממחיש יותר מכל את העובדה שצה"ל הוא צבא העם. עצם הנוכחות של המתנדבים מגבירה מאוד את המוטיבציה של הטירונים לשרת".

הגיוס לגולני ריגש במיוחד את שליו נחוסי ואת משפחתו, שכן עבורם מדובר גם בסגירת מעגל. אחיו הבכור של שליו שירת בגולני כלוחם והשתתף במבצע צוק איתן, ומאז ומתמיד שימש מודל לחיקוי עבור שליו ואף העניק לו את הכומתה החומה שלו לקראת הגיוס.

"שליו הוא נער מיוחד וחכם מאוד, ומאז ומתמיד שאף להתגייס בעקבות אחיו", אמרה פנינה, אמו של שליו. "תחילה צה"ל פטר אותו מגיוס, וכשהגיעה ההודעה מעמותת 'גדולים במדים' שמאפשרים לו לשרת בצבא – ועוד בגולני - כל המשפחה שמחה מאוד ושליו היה בעננים".

אלמה, החברה המאמצת את הצעירים, היא יצרנית מובילה למכשור מתקדם לטיפולי אסתטיקה רפואית ואיכות חיים. מנכ"ל החברה ליאור דיין אמר בטקס: "באנו לכאן להצדיע לכם - הגדולים במדים - על המאמץ, על רוח ההתנדבות ועל הכמיהה להשתלבות כחיילים ואחר כך כאזרחים תורמים. אנחנו מתגייסים היום איתכם למפעל הערכי של 'גדולים במדים'. נלווה, נתמוך, נסייע ככל שאפשר ונצלח את המסע המאתגר הזה יחד".

יו"ר "גדולים במדים" אלוף (במיל') גבי אופיר ציין: "אין צבא בעולם שמגייס אנשים עם צרכים מיוחדים. את 'גדולים במדים' התחלתי לפני 30 שנה עם הבת שלי, הלוקה בתסמונת ויליאמס. זה היה תקופה קצרה לאחר שסיימתי את תפקידי כמח"ט גולני. היום אני חונך קבוצה של צעירים אלה במקום שבו צמחתי, ועבורי זאת סגירת מעגל".