YO-Egg, סטארט־אפ הפוד־טק שפיתח תחליף ביצים על בסיס חלבון מן הצומח, גייס 5 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן Stray Dog Capital, המתמחה בהשקעות פוד־טק וזו שהייתה בין משקיעיה הראשונים של חברת ביונד מיט. בסבב, המיועד לתמוך בהגדלת הייצור של החברה ובפעילותה המסחרית בארה"ב, השתתפה גם NFX, שעבורה מדובר בהשקעה ראשונה בחברת פוד־טק, וגם Surround Ventures ו־Secret Chord Ventures.

המוצרים של החברה משמשים כתחליף טבעוני ובר־קיימה לביצה, כאשר בשונה משאר החברות הפועלות בתחום פתרונה של YO-Egg מספק חוויה שלמה של אכילת ביצה. הביצה של YO-Egg מורכבת מחלבון לבן ומחלמון נוזלי, ממש כמו ביצת עין או ביצה עלומה מן החי. הביצה מבוססת על חלבון מן הצומח ומכילה ערכים תזונתיים הדומים לאלה של ביצה מן החי, מלבד הכולסטרול והשומן הרווי.

בכך YO–Egg הופכת, למעשה, לחברה הראשונה בעולם שמספקת ביצי עין וביצים עלומות על בסיס חלבון מן הצומח. ניתן למצוא את מוצרי החברה ברשת בנדיקט, והחברה תשיק את מוצריה בארה"ב עד סוף 2022.

"אחד מכל שישה צרכנים כיום מבססים את תזונתם על מזון מן הצומח, וכמות הצרכנים רק הולכת וגדלה", אמר מנכ"ל החברה ערן גרונר. "הביקוש הגובר לצד העלייה במודעות הם הזדמנות לשדרוג משמעותי בחוויית האכילה של צרכנים שבוחרים לשלב בתפריטם מוצרים מן הצומח באופן מלא או באופן חלקי. החוויה החושית המלאה שבאכילת YO-Egg מתאפשרת הודות לצוות החברה, שמשלב מומחיות קולינרית עם יכולות פיתוח וכישרון הנדסי - מה שמעניק לחברה את היכולת לחולל מהפכה בדרך שבה העולם מייצר וצורך ביצים".