שר האוצר אביגדור ליברמן תקף אתמול את עמדות האופוזיציה, המתנגדת לחוקים הכלכליים העומדים על סדר היום. בוועידת האנרגיה השנתית שנערכה אתמול הוא אמר: "נקודות הזיכוי להורים צעירים אמורות להוסיף אלפי שקלים לחשבון. הופתעתי שחברי האופוזיציה הצביעו נגד".

"גם לא הבנתי מהי עמדתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בעניין. אני לא מבין את ההיגיון שלו. אלה נושאים ללא קשר לשמאל או ימין. למי שמקבל שכר מינימום זו תוספת משמעותית". לדבריו, "אנחנו דנים כרגע בוועדת הכספים על חוק אומיקרון ופיצוי בגין הפסדים לעצמאים. מקווה שהטירוף להצביע אוטומטית נגד כל דבר לא יימשך לגבי זה. בתוכנית 'ממדים ללימודים' אנחנו מתכוונים לתת שכר לימוד לתואר ראשון. ללכת נגד חיילי צה"ל זה נראה לי טירוף. הייתם כל כך הרבה שנים בשלטון, למה לא עשיתם את זה? זה כמו להיות טרמפיסטים וטפילים".

לגבי המשך עליית מחירי הבנזין הוא ציין: "המחירים יקרים, אבל כרגע מה שברור הוא שאנחנו משתדלים. התנודות בשוק הנפט העולמי גדולות, אז צריך לנשום עמוק. הכל אצלנו בתרבות זה 'כאן ועכשיו', ולפעמים צריך אורך רוח".

השר חשף לראשונה פרטים על ביקורו האחרון באזרבייג'ן: "ברגע שהאירופאים החליטו שהם לא רוצים גז רוסי, כולם מבקשים להגדיל את אספקת הנפט והגז מאזרבייג'ן, ואני לא רוצה שזה ייעשה על חשבוננו. הנושא השני הוא דגנים. אנחנו רוצים לעזור ולקנות את כל המלאי של הדגנים שיישאר שם. שר החקלאות וצוותו יבדקו את תנאי האקלים, ואם נלך על זה – מדובר בפרויקט ענק".

לגבי בעיית מחירי הדיור הוסיף השר: "תשומות הבנייה עלו ב־42% מ־1 בינואר, ויש דברים שאי אפשר להשפיע עליהם. אנחנו יכולים להשפיע על מחירי הקרקע, שהיא 30%־50% מהמחיר, ופה יהיה המאמץ העיקרי. נטפל גם בנושא הוצאת היתרים, וגם בתכנון ובנייה. יש גם בעיות בתחום המוניציפאלי. עיריות לא רוצות בנייה למגורים כי זו הוצאה מבחינתן, וכי זה לא משתלם מבחינת ארנונה ושירותים נוספים. אז אנחנו מנסים לטפל גם בשלטון המקומי, גם בתכנון וגם במחירי הקרקע. אני מבטיח שבשנה הבאה מחירי הדירות יירדו".

על הצורך באישור התקציב הוסיף: "הכי חשוב כרגע זה לאשר את התקציב – והוא יאושר. אם נאשר את תקציב 2023, כל שאר הדברים יסתדרו. כלכלה מחייבת יציבות פוליטית, לכן אני חושב שהממשלה תמשיך לתפקד. לצאת לבחירות כל שנה זה טירוף מוחלט שפוגע בכולם. המשימה הראשונה היא להבטיח תקציב ויציבות".