מגיפת הקורונה כבר כמעט לגמרי מאחורינו, אחרי שאתמול (שלישי) שר הבריאות ניצן הורביץ הכריז על ביטול חובת עטיית המסכות בטיסות בינלאומיות ובדיקות ה-PCR בכניסה לישראל. ועם זאת, רבים מאיתנו כבר נדבקו לפחות פעם אחת בנגיף וחוו את התסמינים המלווים לו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כעת, מחקר חדש חושף כי לפחות ממחצית חולי הקורונה חווים סימפטומים מתמשכים של הנגיף – עד שנתיים לאחר שנדבקו. על פי פרטי המחקר, שפורסם ב-The Lancet Respiratory Medicine ונערך בבריטניה, הוכחו ראיות לפיהן כמה תסמינים שהורגשו בזמן שהנגיף היו בגופכם היו בעלי השפעה ארוכת טווח על איברים שונים בגוף. 

"ללא קשר לחומרת המחלה הראשונית, אצל מחלימי הקורונה נמצאו תסמינים שהשפיעו על הבריאות הגופנית והנפשית, כאשר רובם חזרו לעצמם אחרי בערך כשנתיים", נכתב במחקר. "ממצאי המחקר מצביעים על כך שיש צורך דחוף לחקור את הפתוגנזה של הקורונה לטווח רחוק ולפתח תרופות או טיפולים שיפחיתו את הסיכון להשפעות שנשארות אחרי שהנגיף עוזב את הגוף". 

מחברת המחקר הסבירה כי ההחלמה הממוצעת מתסמיני הנגיף עומדת על טווח של בין חמישה חודשים לשנה. לדברי אחד המשתתפים, כריסטופר ברייטלינג מאוניברסיטת לסטר, ללא טיפול יעיל השפעות הקורונה המתמשכות עלולות להפוך למצב בריאותי חדש שיהיה נפוץ מאוד. 

מתחם בדיקות קורונה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתחם בדיקות קורונה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התסמינים העיקריים שנמצאו בגופם של מחלימי הקורונה הם:
עייפות
כאבי שרירים
שינה דלה
האטה פיזית
קוצר נשימה

אם בעבר חליתם בקורונה, ואתם מרגישים שאחד התסמינים לא לגמרי עבר ומשפיע על התפקוד היום יומי שלכם, דעו שאתם לא לבד. שווה לפנות אל רופא המשפחה ולבקש טיפול או ייעוץ ממוקד לבעיה ממנה אתם סובלים, אך אל תשכחו – תוך שנתיים גג זה יעבור.