שופט בית משפט השלום בבאר שבע, עידו כפכפי, קיבל כבר לאחר דיון ראשון, את בקשת באת כוחה של חייבת, עו"ד דניאל אזולאי, להעניק לחייבת הפטר לאלתר, זאת בשל נסיבות חייה הקשות. מדובר בהפטר מחובות בסך חצי מיליון שקלים. זאת חרף העובדה שתחילה המליץ הנאמן בתיק וכן הממונה על הליכי חדלות פרעון, על צו תשלומים בסך של מאות שקלים מידי חודש למשך 3 שנים. מדובר באחד ההליכים הראשונים לאחר שינוי הרפורמה בחדלות הפירעון.

החייבת, אם יחידנית אשר מגדלת שני ילדים קטינים בגפה, ללא כל סיוע, בעלת נסיבות חיים קשות. מדובר בהפטר שניתן בגין חובות גבוהים אשר צברו ריביות גבוהות לאורך השנים במסגרת הליכי הוצאה לפועל. 

מדובר באחד מההליכים הראשונים לאחר שינוי החקיקה, בהם ניתן הפטר לחייב והוא יצא לדרך חדשה נטולת חובות. חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי אשר נכנס לתוקף בספטמבר 2019 מסדיר למעשהרפורמה חדשה בכל הקשור לחייבים. מדובר בהליכים הנמשכים כ- 4 שנים למעט מקרים חריגים, אולם הפעם הסתיים ההליךתוך שנה וחצי. 

עורכת הדין דניאל אזולאי (צילום: ענת קאזולה צילמה עבור Q Elite Beauty)
עורכת הדין דניאל אזולאי (צילום: ענת קאזולה צילמה עבור Q Elite Beauty)

בא כוח החייבת עו"ד אזולאי העלתה בפני בית המשפט שורה של טענות כבדות משקל, עו''ד אזולאי סברה כי בנסיבותיה של החייבת יש מקום לקבוע הפטר לאלתר מכח סעיף 167 לחוק חדלות פרעון וכי מדובר באותם המקרים אשר מתאימים למתן הפטר ואשראליהם התכוון המחוקק.

השופט כפכפי ובהסכמת ב''כ הממונה על הליכי חדלות פרעון, קיבל את דברי עו"ד אזולאי ובאופן חריג כבר במעמד הדיון הראשון, החליט להעניק לחייבת הפטר מחובות בסך חצי מיליון שקלים. 

"בחינת כל הכנסות התא המשפחתי עולה כי נתוני החייבת מתאימים למתן הפטר לאלתר. שכן גם אם מתאמצת למצות את מקצת כושר ההשתכרות שנותר לה הכנסותיה יחד עם הקצבאות לא עולים מעבר לדמי המחיה הראויים. על כן, ניתן בזאת הפטר לאלתר לחייבת מחובותיה", כתב השופט כפכפי בהחלטתו.

תוכן ממומן בשיתוף עו"ד דניאל טורמן אזולאי.

הכתבה בחסות פורטל המשפט obiter.co.il