בזמן ביקורו בוושינגטון: שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ שוחח היום (רביעי) עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על הצעת החוק "ממדים ללימודים" שהקואליציה מתכוונת להביא בשבוע הבא למליאת הכנסת, וביקש ממנו לתמוך בחוק, למרות שמפלגת הליכוד הודיעה כי תתנגד לכל הצעות החוק של הממשלה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

״שוחחתי כעת עם יו״ר האופוזיציה בנימין נתניהו וביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק ״ממדים ללימודים״ עבור לוחמי צה״ל", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו.

"שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה״, הוסיף שר הביטחון.

שעות ספורות לאחר מכן, מפלגת הליכוד הודיעה כי בעקבות הודעות שונות של חברי כנסת מהסיעה, הקואליציה עצרה את המו"מ בו פתחה עם ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו פנה לשר הביטחון גנץ כדי להעלות את המלגות ללוחמים מ-66% ל-100%. גנץ סירב. במקביל פנה גורם בכיר בקואליציה למנהל סיעות האופוזיציה ח״כ יריב לוין כדי לפתוח במו״מ על העלאת סכום התמיכה לחיילים, אך בעקבות אמירות של חברי כנסת בליכוד על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הפסיקה הקואליציה את המשא ומתן להעלאת המלגות. לאור החלטת הקואליציה להפסיק את המו״מ עם הליכוד, ראש הממשלה לשעבר נתניהו יקיים דיון עם ראשי מפלגות האופוזיציה".

שיחה זו מגיעה לאחר שאמש פתחו בקואליציה במסע לחצים על חברי הליכוד במטרה לקבל את תמיכתם בהצעת החוק שתאפשר ללוחמים ולחיילים בודדים לקבל מלגה של 65% משכר הלימוד להשכלה אקדמית, לאחר שמפלגת הליכוד הודיעה כי תתנגד לכל הצעות החוק הממשלתיות.

"הליכוד לא ישתף פעולה עם ממשלה רעה ומסוכנת למדינת ישראל", נמסר ממפלגת הליכוד מוקדם יותר השבוע. "זו ממשלה שאין לה רוב בכנסת ואין לה רוב בעם, נחליף אותה ונתקן", נמסר מהליכוד, "לפיכך להלן החלטת הסיעה: בהמשך לדיון שהתבצע הסיעה החליטה להתנגד לכל הצעות החוק הממשלתיות. במידה והצעת החוק 'ממדים ללימודים' תידון במליאה, הסיעה תקיים דיון מיוחד בהצעת חוק זו לפני ההצבעה".

בתגובה לדברים אמר גנץ: "אני קורא לנתניהו ולכל חברי האופוזיציה לשים את הפוליטיקה בצד ולתמוך בהצעה. אל תפגעו בלוחמי צה׳׳ל בשם הפוליטיקה".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב להודעת הליכוד ואמר כי "אני מבין מדוע איימן עודה מתנגד לחוק שמעניק מילגות לימודים לבוגרי יחידות קרביות. אבל מדוע נתניהו חבר אליו נגד החוק? קשה להבין. אי-העברת החוק לא מפילה את הממשלה אלא רק מענישה לוחמי צה״ל משוחררים בתחילת דרכם, שיצטרכו לשלם עשרות אלפי שקלים שאין להם. אני קורא לנתניהו להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק או לכל הפחות שלא יצביעו נגד, כך שהחוק למען הלוחמים יעבור".

במפלגת הליכוד לא נשארו אדישים להודעתו של ראש הממשלה ומסרו: "ממשלת ההונאה והחולשה של בנט, שתלויה להישרדותה בשונאי ישראל מרע״מ והרשימה המשותפת, לא מסוגלת להעביר שום חוק ציוני. במקום להתבכיין, בנט צריך להתפטר. הליכוד יתמוך במימון של 100% מלגה לחיילים, על חשבון 50 מיליארד השקלים שבנט נתן למנסור עבאס". 

זמן קצר לאחר מכן נמסר מ"הליכוד" כי "ראש הממשלה לשעבר נתניהו התקשר לשר הביטחון גנץ וביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים כפי שמגיע להם. נתניהו ביקש שכל הכוחות הציונים בכנסת יתאחדו כדי שכל הלוחמים ששירתו שירות מלא - יקבלו מימון מלא. נתניהו הדגיש שהחלטה זו צריכה לעבור בכנסת כבר ביום שני הקרוב".

חבר הכנסת יואב גלנט, מוביל מחאת החוק בתוך סיעת הליכוד, הדגיש בשיחות סגורות כי הוא נחוש לקיים דיון נוסף במסגרת הסיעה, וכי הוא מאמין שיצליחו לשכנע את נתניהו לתמוך בחוק ולהחריג אותו מההחלטה הגורפת של הליכוד, לפיה אין כל שיתוף פעולה עם הקואליציה.

"חיילי צה״ל הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו ומקנה חיים למדינת ישראל. לקראת ההצבעה בכנסת בנושא סיוע ממלכתי בשכר לימוד לחיילים משוחררים, אמשיך ואוביל את המאמץ לשכנע את חבריי לסיעת הליכוד לתמוך פה אחד בהצעה", כתב בטוויטר.