בניסיון להביא לקיצור זמני ההמתנה לתורים בלשכות מרשם האוכלוסין, תפעיל רשות האוכלוסין וההגירה החל מיום ראשון הקרוב מוקד להנפקת דרכונים זמניים, בסמוך לקניון איילון, אשר יופעל עד השעה 22:00, ובו יונפקו מאות דרכונים זמניים ביום בעלות של כ־435 שקל לדרכון לבגיר ו־215 שקל לקטין.

הודעה על כך מסר אתמול תומר מוסקוביץ, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, בדיון שקיימה ועדת הפנים בהיעדר תורים זמינים ובשל זמני המתנה ארוכים להוצאת דרכונים חדשים. יו"ר הוועדה ח"כ ווליד טאהא (רע"ם)אמר בפתח הדברים כי "יש פה פאשלה של משרד הפנים ורשות האוכלוסין. אזרחי המדינה עוברים סיוט כדי לחדש או להנפיק דרכון או תעודת זהות. זאת לא סוגיה במחלוקת, מדובר בשירות בסיסי אשר לו זכאי כל אזרח במדינה. מדוע לא הכינו תוכניות גיבוי למצבים כאלה? יש פה כשל של רשות האוכלוסין". 

מנכ"ל רשות האוכלוסין מוסקוביץ טען כי "לפני משבר הקורונה היינו במצב של בערך שלושה שבועות מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת הדרכון. בתקופת הקורונה אנשים לא חידשו את הדרכונים שלהם, ונוצר פער של כ־700 אלף איש שבאים עכשיו לחדש את הדרכונים שלהם, בנוסף לאלה שצריכים לחדש - וזה יצר עומס רב". 

מוסקוביץ גם מסר כי המפעל לייצור דרכונים יתוגבר במשמרת נוספת, במטרה לצמצם את פרק הזמן לקבלת דרכון חדש משישה שבועות לשלושה שבועות. לגבי התורים בלשכות, מוסקוביץ אמר כי בשבועות הקרובים ייקלטו עוד 100 עובדים, נוסף על 20 העובדים שנקלטו לאחרונה, אשר יצטרפו ל־600 העובדים הקיימים כיום.

המרכז החדש ייפתח ברחוב מבצע קדש 64 בבני ברק, והוא יפעל בימים ראשון־חמישי בשעות 9:00־22:00. ביום ראשון הקרוב, בשל ההיערכות המיוחדת הנדרשת, המרכז יחל לפעול מהשעה 13:00. ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו כי המרכז נועד לתת שירות דרכונים זמניים בלבד וכי לא יינתן שירות אחר במקום. קבלת השירות תהיה מותנית בזימון תור מראש, כאשר כל תור נועד לשירות עבור אדם אחד. עלות הדרכון הזמני במרכז החדש תהיה זהה לעלותו בלשכות מינהל האוכלוסין ולכמחצית מהעלות בנמל התעופה בן־גוריון, ותוקפו יהיה לשנתיים