בשנים האחרונות זיהום האוויר הפך לבעיה רצינית, שלרוע המזל כבר תופסת אותנו גם כאשר אנחנו סגורים בבית ולא בהכרח כשמבלים בחוץ.
חברת דייסון השיקה לאחרונה את הדור הבא של מסנני האוויר: Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde ו־Dyson Pure Cool Formaldehyde, עם טכנולוגיית חישת פורמלדהיד חדשה, שנועדה ללכוד אבק עדין במיוחד, אלרגנים, ותרכובות אורגניות נדיפות (VOC) כולל פורמלדהיד.

פורמלדהיד הינו מזהם גז חסר צבע, המתנדף מרהיטים ומוצרי עץ המכילים שרפים המבוססים על פורמלדהיד, כמו דיקט, חומרי בידוד ומוצרים כגון צבע, טפטים ומוצרי ניקוי ביתיים. בשל נפחו שהינו קטן פי 500 מחלקיקים בגודל של 0.1 מיקרון, קשה לזהות וללכוד אותו, מה שעלול להוביל לחשיפה ממושכת לכימיקלים מסוכנים הנישאים באוויר.

בנוסף לחיישן החדש, מהנדסי דייסון גם בנו מחדש את מסלולי זרימת האוויר של המסנן, ברמה HEPA 13 אטום לחלוטין – זאת לא רק כדי להבטיח שאוויר לא יעקוף את המסנן, אלא גם לחסום את כל נקודות הדליפה הפוטנציאליות שדרכן עלול לחדור אוויר מזוהם למסלול הסינון. המשמעות היא שהמסננים החדשים של דייסון לוכדים 99.95% מהחלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון. כמו כן, המסנן החדש שקט יותר ב־20% ומפחית רעש לא רצוי בבית. בחברה הדגישו כי השילוב של חיישן פורמלדהיד חכם במסנן האוויר מבטיח חישה מדויקת של המזהם במשך כל חיי המסנן. באמצעות תא אלקטרו־כימי, חיישן הפורמלדהיד של דייסון אינו מתייבש, והאלגוריתם החכם הייחודי שלו מצליב נתונים בכל שנייה, ותוך חישה סלקטיבית המבדילה בין מזהמים.


באמצעות טכנולוגיית Air Multiplier, המסנן יכול לשחרר אוויר מטוהר לכל פינה בחדר. מצב אוטומטי מאפשר למסנן לשמור על טמפרטורה מועדפת בחדר ועל איכות אוויר. כמו כן, המסנן ניתן לשליטה מלאה על ידי אפליקציית Dyson Link. התפעול של המכשיר פשוט וקל, גם באמצעות מסך המגע, וכמובן באמצעות האפליקציה, ויש לו חיישנים מיוחדים כך שהוא יודע להתאים את העוצמה למצב הזיהום שבחדר. המחיר המומלץ של דגם מסנן האוויר והמאוורר עומד על 2,999 שקל, והמחיר המומלץ של דגם מסנן אוויר, מאוורר ומחמם עומד על 3,960 שקל. ניתן לרכוש באתר החברה. במבצע ללא מע"מ עד סוף חודש מאי.