הפרק של "אהבה חדשה" עוד לא התחיל וכבר הבטיחו לנו שרק זוג אחד מתוך הארבעה ימשיך את דרכו יחד בפרק ההחלטות אמש. לא צריך להיות מומחה גדול למערכות יחסים בשביל לנחש שהזוג המדובר הוא לא אחר ממריאנה וסרגיי, וחבל שההפקה הרסה לנו כבר בתחילת התוכנית את כל הנאת הצפייה ודפדפה ישר לעמוד האחרון של הספר. זה בדיוק אותה תחושה כמו להגיע לצפות במשחק הדרבי שהיה אמש, כשאתה יודע מה תהיה התוצאה הסופית ומי ינצח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אז מריאנה וסרגיי הם הזוג היחיד שבחר להמשיך יחד עד הסוף. לא מפתיע בכלל, החיבור והמשיכה ביניהם היו חזקים כבר על ההתחלה, למרות הפערים הגיאוגרפיים, ולמרות הגעגועים לבנה רום. מריאנה היפהפיה בשלה לזוגיות וסרגיי הלוהט נכבש בקסמיה. שלא תתבלבלו - האהבה שלהם לא כזאת רומנטית ומרטיטה כמו שהיינו מצפים בזוג בתחילת דרכו עם פרפרים ולבבות, אבל הם טובים יחד ויש רצון וזה חשוב יותר מכל התרגשות.

לעומתה, שני גולן לא הצליחה להיפתח ולהתמסר לנדב. ולא משנה כמה נדב התאמץ, פירגן, החמיא, הכיל ואפילו התאים לה בתכונות האופי, האגו המרוסק שלה לא החלים והלב שלה עדיין היה שייך למיכאל. לאותו מיכאל שלפני מספר פרקים שבר את ליבה, ו-וויתר על שניהם. חבל על כל מאמץ מיותר של ההפקה למצוא לה בעזרת מיטב המוחות שידוך הולם, כי אף גבר לא יוכל להיכנס ללב שבור של אישה. ולב שבור של אישה לא מחלים בשלושה ימים, גם לא בשלושה שבועות ותאמינו או לא, גם לא בשלושה חודשים.

המקרה של שני מציב את הפורמט "אהבה חדשה" בבעייתיות מאד גדולה, שלדעתי לא נלקחה בחשבון מצד ההפקה. במידה ואחת הבנות מתאהבת בשידוך שלה, וזאת בעצם המטרה שלשמה התכנסו פה, אבל הצד השני בוחר לסיים את הקשר והיא נפגעת, אין סיכוי שהיא תמצא אהבה חדשה, בטח לא בזמן צילומי התוכנית. כל כניסת גבר חדש לחייה לא תניב אף הצלחה זוגית, וכל הנוכחות שלה בתוכנית הופכת למיותרת. 

"אנחנו כמו כיתה טיפולית", סיכמה את זה אמש בתמציתיות ובצורה מדויקת דנה בן ארי אחרי הפרידה שלה מדור. דנה משעשעת אותי, כל המימיקות וסגנון הדיבור שלה כיפיים לצפייה. היא אומנם פשוטה ועממית בניסוח, אבל היא יודעת לנתח מצבים בצורה נכונה וחכמה, להיות קשובה לעצמה ולאירועים סביבה, וגם בעלת יכולת לביקורת עצמית.

ומאיפה הגיעה ההחלטה המפתיעה של דור לקום וללכת? התירוץ שסיפק לא ריצה אותי. הוא החליט לפרק קשר טוב שהתחיל להיבנות רק בגלל שכל עניין המפגש המשפחתי שלו היה כבד עליה בשלב הזה של הקשר? תמוה מאד ולא משכנע. לי זה דווקא הרגיש שדור חשש שהיא עומדת להיפרד ממנו אז הוא בחר לעשות את הצעד ראשון כדי לא להישאר הצד הפגוע. ודווקא בן ארי הידועה כמוחצנת מבין כל המתמודדות האחרות של העונה, ידעה לשמור על איפוק ועל כבודה, למרות הפגיעה הכואבת.

ומה עם אל אדידה? קארמה איז א ביצ' יש לומר. היא פשוט הביאה את זה על עצמה, לאחר שחוותה סופסוף על בשרה את התחושות הקשות שגרמה לגברים אחרים להרגיש לאורך העונה.