בתקופה הזו של השנה, בעונת האביב, השדות והגנים מתמלאים בפרחים צבעוניים ולמעשה מבשרים באופן רשמי את הפרידה מהדכדוך החורפי והקבלה החגיגית של העונה היפה והמוארת ביותר בשנה. אמנם עונת האביב מתחילה עכשיו רק בחצי מכדור הארץ, אבל גנים צבעוניים ומטופחים זה משהו שאפשר למצוא בכל רחבי הגלובוס לאורך כל חודשי השנה.

לפי מחקר של Booking.com, הרוב המכריע של תיירות ותיירים בישראל (79%) וברחבי העולם (83%)* אומרים שנופים יפים משפיעים על ההחלטות שלהם בבחירת היעד הבא. לכן, Booking.com מציגה שבעה מקומות אירוח שבהם או לידם נמצאים גנים מרהיבים שמשגעים את כל החושים. החל מחלקת ירקות ביו-דינמית בניו זילנד ועד לאחוזה מטופחת באירלנד, חובבי הגנים, הפריחה והצמחייה יוכלו למצוא מסביב לעולם מקומות מקסימים שיתאימו לכל סוגי המטיילים והמטיילות, לא משנה באיזו עונה. 

סטראפן, אירלנד
מלון K Club זוכה הפרסים נבנה בשנת 1832, ושוכן באחוזה רחבת ידיים המשתרעת על פני שטח של כ-2,200 דונם לאורך נהר הליפי (Liffey River). בגנים של האחוזה ההיסטורית יש מגוון נפלא של צמחים ועצים, שביחד עם מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים באורך של כשישה ק"מ על גדת הנהר, הופכים את מקום האירוח הזה למושלם לצעידות בוקר מרגיעות. ניחוחות הפרחים והנופים הירוקים השופעים מסביב גורמים לכל יום במלון להתחיל בצורה הרגועה וטובה הרבה יותר.

סטראפן, אירלנד (צילום: booking.com)
סטראפן, אירלנד (צילום: booking.com)

פסדינה, ארצות הברית
במרחק של נסיעה קצרה ממרכז לוס אנג'לס נמצא אתר הנופש The Langham Huntington, Pasadena, המוקף ב-93 דונם של גנים רחבי ידיים, שיגרמו לכל מטייל ומטיילת לשכוח שהם נמצאים באמצע אזור עירוני גדול. לאורחים ולאורחות של האתר ישנה אפשרות לטייל בגן היפני ההיסטורי של מקום האירוח וליהנות מהאווירה הרגועה והנינוחה שמשרה הסביבה. מקום האירוח משתתף בתוכנית 'תיירות ידידותית לסביבה' של Booing.com, כך שהוא בהחלט מוסיף אלמנטים של טבע ומדעות סביבתית לשהיה.

ואם הנוף המקומי לא יספיקו לכם ותרצו ליהנות מעוד נופים ירוקים, כדאי שתדעו שהוא ממוקם ליד מספר גנים יפהפיים נוספים, ששווה לבקר בהם. הגן הבוטני של ארלינגטון (The Arlington Botanic Garden) הוא הגן היחיד מסוגו שפתוח לציבור בחינם בפסדינה, ויש בו אלפי צמחים מקומיים מקליפורניה, ביניהם פרגים, חמניות ועצי זית. מטיילים יכולים לבקר גם בגנים שעוצבו בהשפעת מקומות שונים בעולם - בספריית הנטינגטון, במוזיאון לאמנות ובגנים הבוטניים יש גנים בסגנון סיני, אוסטרלי, יפני וסובטרופי שתוכלו ליהנות מהם. 

פסדינה, ארצות הברית (צילום: booking.com)
פסדינה, ארצות הברית (צילום: booking.com)

אלחואלה, קוסטה ריקה
מקום האירוח Tabacón Thermal Resort & Spa משתתף גם הוא בתוכנית 'תיירות ידידותית לסביבה' וממוקם באזור הר הגעש ארנל (Arenal Volcano Region) בקוסטה ריקה. יש בו בריכות תרמיות, מפלים, מעל ל-200 מינים של צמחים, והוא גם מוקף במערכת אקולוגית טרופית מרהיבה. הגנים של מקום האירוח מרעננים ומעוררים את החושים, כאשר ניתן גם ליהנות משיטוט רגוע בשמורת יערות הגשם הפרטית של מקום האירוח, ולעצור לטבילה מרגיעה באחד מהמעיינות המינרליים החמים. 

אלחואלה, קוסטה ריקה (צילום: booking.com)
אלחואלה, קוסטה ריקה (צילום: booking.com)

קווינסטאון, ניו זילנד
מקום האירוח Sherwood הוא ריטריט שקט, שממוקם במורד גבעה ומשקיף על אגם וואקטיפו (Lake Wakatipu) ורכס ההרים The Remarkables, באי הדרומי היפהפה של ניו זילנד. מקום האירוח נקט במספר אמצעים כדי לספק חוויה יותר מודעת וידידותית לסביבה עבור האורחים והאורחות שלו, ובשל כך זכה גם הוא לתווית 'תיירות ידידותית לסביבה' של Booking.com. לאחר יום של היכרות עם תהליכי גידול של צמחים וירקות בחלקת הירק של המקום, האורחים ב-Sherwood יכולים לאכול ארוחה שמורכבת מתוצרת אורגנית טרייה, שנקטפת מדי יום מגני הירק הביו-דינמיים של מקום האירוח. 

קווינסטאון, ניו זילנד (צילום: booking.com)
קווינסטאון, ניו זילנד (צילום: booking.com)

קנזאווה, יפן
גן Kenrokuen ממוקם ממש מחוץ לשערי טירת קנזאווה (Kanazawa Castle). הוא נחשב לאחד הגנים היפים ביותר ביפן, ושווה ביקור בכל ימות השנה.  פירוש השם 'Kenrokuen' הוא 'גן ששת האלמנטים', שהם מרחב, פרטיות, מלאכותיות, עתיקות, מים בשפע ונופים רחבים. על פי תיאוריית הנוף הסינית, אלה שישה אלמנטים הכרחיים שדרושים כדי ליצור את הגן המושלם. הגן משתרע על פני למעלה מ-100 דונם ומיישם את הגישה הזאת, עם אינספור מקורות מים, גשרים, בתי תה, עצים, פרחים, אבנים, נקודות תצפית ומקומות נסתרים שאפשר לגלות. 

במרחק של הליכה קצר מגן Kenrokuen, נמצא בית ההארחה Yamanoo Bettei Ryokusone. זהו בית הארחה יפני מסורתי ויפהפה, שידוע גם כריוקן (ryokan). בתוך המקום יש מסעדה שמגישה ארוחות קאיסקי (kaieski) יפניות עם מספר מנות, ואזור ישיבה נוח שבו אורחים ואורחות יכולים להתעדכן אחרי יום רגוע של שיטוט בגנים. 

קנזאווה, יפן (צילום: booking.com)
קנזאווה, יפן (צילום: booking.com)

קייפטאון, דרום אפריקה
הגן הבוטני הלאומי של קירסטנבוש (Kirstenbosch National Botanical Garden) שוכן למרגלותיו המזרחיות של הר השולחן (Table Mountain) ואפשר לראות ממנו את הנופים המדהימים של קייפטאון. זה אחד מהגנים הבוטניים הגדולים בעולם. המבקרים והמבקרות יוכלו להתרשם בו מצמחים מקומיים, פרחים ושיחים צבעוניים בכל ימות השנה. קירסטנבוש היא גם המקום המושלם לחזות באמנות – בגן מתקיימות מגוון תערוכות ומוצבים בו פסלים אמנותיים. מטיילים ומטיילות יכולים להזמין סיור מודרך כדי להכיר את החלקים השונים של הגן וללמוד על המאפיינים המיוחדים שלו. אחרי כמה שעות של שיטוט בגנים, תוכלו לסייר באחד מהכרמים הרבים שדרום אפריקה מפורסמת בהם, בסיור פרטי של חצי יום ב-Cape Winelands. 

שהייה במקום האירוח Mountainside, Boho-Chic Retreat with Natural Pool תהווה עבורכם חוויה ייחודית בזכות הצמחייה השופעת שמקיפה את המקום וצומחת סביבו. מקום האירוח הזה משתתף בתוכנית 'תיירות ידידותית לסביבה',  והוא ממוקם במרכז קייפטאון. יש בו בריכת שחייה חיצונית וגנים שופעים שאורחים ואורחות יכולים ליהנות מהם. 

קייפטאון, דרום אפריקה (צילום: booking.com)
קייפטאון, דרום אפריקה (צילום: booking.com)

סינגפור
הגנים הבוטניים של סינגפור נמצאים בלב העיר. הם הוקמו בשנת 1859 והם הגנים הבוטניים הטרופיים הראשונים שהפכו לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בגנים יש כ-3,000 מינים של צמחים טרופיים וסובטרופיים, והרבריום עם כ-500,000 דגימות צמחיה ששומרו. יש מספר מסלולי הליכה שעוברים דרך הגנים, כמו שביל יער הגשם (Rainforest Trail) ושביל גן ג'ינג'ר (Ginger Garden Trail), שאפשר לצעוד בהם כדי לגלות את כל סוגי הצמחייה השונים. אל תפספסו את גן הסחלבים הלאומי, ביתו של אוסף הסחלבים הגדול ביותר בעולם, עם יותר מ-60,000 סחלבים פורחים.  

מלון הדירות Treetops Executive Residences ממוקם במרחק של חצי שעה הליכה בלבד מהגנים הבוטניים של סינגפור (Singapore Botanic Gardens), ומתאים לאורחים ואורחות שרוצים להמשיך וליהנות מהסביבה הפורחת. הדירות האקולוגיות היוקרתיות האלה קיבלו גם הן את התווית 'תיירות ידידותית לסביבה' בזכות המאמצים שהושקעו בהן לשמירה על קיימות, ויש להן גם חצר פרטית גדולה עם גן מלא בצמחים טרופיים.

הגנים הבוטניים של סינגפור (צילום: booking.com)
הגנים הבוטניים של סינגפור (צילום: booking.com)