בינאם ג'ירמאי, עשה היסטוריה כשהפך זה עתה לאפריקני השחור הראשון שזכה בתחרות הג'ירו ד'איטליה. הוא ניצח ברכיבת ספרינט באורך של 3,480 ק"מ, השלב העשירי בתחרות, בעיר ג'סי שבאיטליה. ג'ירמאי בן ה-22, חגג את הניצחון כשעלה על הפודיום, אבל החגיגות נקטעו כאשר נפגע בעיניו מפקק בקבוק השמפניה שפתח.

הוא הובהל לבית החולים ובבדיקות רפואיות, גילו שטף גם בעין השמאלית שלו. הצוות הרפואי "המליץ בחום" על הימנעות מפעילות גופנית, וג'ירמאי נאלץ לפרוש מהתחרות רגע לפני תחילת שלב מספר 11.

"החדשות על התקרית הרגישו כמו מקלחת קרה", אמר מנהל הצוות של המנצח, ולריו פיווה. "חבל מאוד לאבד משתתף כמו בינאם, אבל העצה של הצוות הרפואי ברורה, ובריאותו של הספורטאי היא בראש סדר העדיפויות שלנו", הוסיף המנהל. ג'ירמאי עדיין חוגג את הניצחון שלו עם חבריו לנבחרת, מאז שהשתחרר מבית החולים.

ניצח את השלב העשירי במירוץ הג'ירו ד'איטליה (צילום: רויטרס)
ניצח את השלב העשירי במירוץ הג'ירו ד'איטליה (צילום: רויטרס)

"אני שמח גם עכשיו", אמר המנצח. "הייתי קצת עצוב בגלל מה שקרה עם השמפניה, אבל כשחזרתי למלון כולם הריעו לי ובירכו אותי. הם פחדו שקרה משהו חמור אבל כשראו שאני בסדר, שכחנו מהתקרית והתרכזנו בניצחון. אני בסדר עכשיו, נתראה בקרוב", הוסיף הספורטאי.

ג'ירמאי כמעט ניצח את שלב הפתיחה של מירוץ הג'ירו השנה. "מרגע תחילת המירוץ, ג'ירמאי הראה לנו שיש לנו סיכוי גדול לזכות באחד מהשלבים, אם לא בכמה מהם", אמר פיווה. "זה מדהים, לראות את מה שהמשתתפים עוברים יום יום כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר, ואנו שמחים לעבוד עם האיש הזה".