במרץ אשתקד חשפה וולוו העולמית את הדגם החשמלי המלא החדש שלה, וולוו C40 Recharge, הסנונית המסמלת את המעבר המלא של המותג וולוו לחשמל. השאיפה היא שב־2030 כל דגמי היצרן השוודי יהיו חשמליים מלאים. ההבטחה (או אם תרצו, האסטרטגיה) של אפס פליטות מזהמים הולכת יד ביד עם אסטרטגיית הבטיחות של וולוו - לא רק "אפס הרוגים" עם רכבי המותג, אלא גם אפס תאונות. עד כדי כך היא מוכוונת בטיחות בנהיגה. קשה שלא להאמין, הרי היא זו שהכירה לנו מערכות בטיחות כמו התחמקות ממכשול בדרך, מערכת בטיחות שיודעת לסטות ולהתחמק מהולך רגל או מבעל חיים גדול (באירופה זה קורה) שחלילה נכנס לנתיב הנסיעה.

ה־C40, הקרוסאובר החשמלי החדש, מגיע לישראל ומצליח, בזכות עיצוב קופה יפהפה, לסובב את ראשי האנשים הכי ציניים וספקנים שיש, אלה שרק באחד על אחד הם יודו כמה ה־C40 יפה בעיניהם. מדובר באחד מכלי הרכב החשמליים היפים שעלו על כבישי ישראל, וגם הכיסוי האטום בחזית, בצבע הרכב, לא הצליח להרוס את זה. אני כבר יכולה לגלות שבאופן אישי, הגג המשתפל לאחור לא פגם במרווח הראש מאחור, אז גם ילדים ובני נוער יוכלו לשבת בנוחות וליהנות ממרווח טוב.

בפרופיל יזכיר לכם ה־C40 מכוניות אחרות משלל מותגים - מהמוקה החשמלית החדשה של אופל ועד דגמים מבית ב.מ.וו. זה זמן מה שכלי רכב, בעיקר קרוסאוברים, הולכים ונראים זהים אחד לשני, וכבר קשה להפתיע את העין בעיצובים יוצאי דופן. החלק האהוב עליי ביותר, שהוא וולוו עתידני משהו, הוא החלק האחורי, עם ספוילר מעוצב וזוג פנסים צפים צרים ומיוחדים, שנראים כמו קווים תוחמים, מהגג ועד אמצע תא המטען.
תא הנהג נראה כמעט זהה לזה של וולוו XC40 שהוסב להנעה חשמלית, ועשה זאת בהצלחה ובחן. אותה מערכת מולטימדיה בצורת טאבלט גדול, שהתחדשה לאחרונה בממשק אנדרואיד ידידותי שהופך את הנסיעה ברכב החשמלי למעניינת ואינפורמטיבית מאוד, בזכות החיבור לגוגל מפות והיכולת של האפליקציה הזו לחזות בדיוק מרשים כמה זמן ייקח לכם להגיע ליעד, ועם כמה טווח תישארו. המידע הזה חשוב לכלל בעלי רכב חשמלי, באשר הם. כל נתון שיעניק לנו ביטחון בנסיעה ובדרך - הוא מצוין.

מערכת המולטימדיה של הרמן קרדון, המחוברת ל־13 רמקולים וסאב וופר, הופכת את חוויית השמע לטובה ומהנה מאוד, ואביזרים כמו מצלמת 360, מערכת לניטור איכות האוויר בתא הכוללת מסנן, וחיישני חניה מלפנים ומאחור, עוזרים מאוד לתחושה ולחוויה.

וולוו גם מכוונת לטבעונים, או פשוט לכל מי שחי בשלום ובכיף כשאין גימורים מעור בתא הנהג והנוסעים. הריפודים ב־C40 עשויים מדמוי עור נאפה בצדדים, ומרכז המושבים מדמוי אלקנטרה. יתר החומרים גם הם לא קשורים לעולם החי, וחלק גדול מהם גם ממוחזר. זה נראה טוב, הסירו דאגה מלבכם.

גם ההגה נראה זהה לזה שב־XC40, עם הלחצנים הגדולים שלמדתי להכיר, השולטים על תפעול לוח המחוונים הדיגיטלי. יש גם פד טעינה/פתח אחסון מימין לנהג, בקרת אקלים שמוטמעת במערכת, ומתגי תפעול נוספים במרכז. בסך הכל: מרגיש נקי, אלגנטי ופרקטי.
אחד הפיצ'רים המיוחדים הוא תאורת האווירה. באור ניתן להבחין במשטחים מחוספסים מעט עם דוגמה הררית על גביהם. בערב, כשהתאורה מאירה, אפשר לראות שהמשטחים המוארים הם העתק טופוגרפי של חלק ממפת שוודיה. אם אתם סקרנים לראות איך זה נראה, יש סרטון שהעליתי במדיות החברתיות של מלכת הכביש, שמדגים מעבר מתאורה לאור השמש. מעל ראשיהם של הנוסעים ברכב גג פנורמי שקוף ומושחר, ללא וילון. השמש הישראלית מחממת את תא הנוסעים מעט, לא משהו שאי אפשר לפתור עם הדלקת מיזוג האוויר - בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור.

מה שכן, הורגש חסרונם של זוג שיפטרים מאחורי ההגה, לשליטה על הבלימה הרגנרטיבית. במקומם, בין אפשרויות הנסיעה במולטימדיה ישנה אפשרות בחירה ב"נסיעה עם פדל אחד" - מה שיאפשר לכם לא להתעסק בבלימה כמעט בכלל, ורק ללחוץ על דוושת הגז כשתרצו להאיץ יותר. זה הופך את הנסיעה לכבדה מעט, ויידרש זמן להתרגל לכך. למה צריך בכלל לנסוע בעזרת פדל אחד? כי זה יעזור לחסוך בצריכת חשמל, ואף לייצר לכם עוד אנרגיה לסוללה.

יחידת ההנעה בגרסה הנבחנת כוללת שני מנועים חשמליים, וסוללה בקיבולת של kWh87 (הניתנת לטעינה מהירה של כ־80% בתוך 40 דקות), שתצליח לספק לכם עד 410 קילומטר של טווח חשמלי. בנסיעות עירוניות רגועות אחוז הסוללה לא יזוז, כי עצם הבלימות בנסיעה ישאירו את הטווח מאוזן. אם תרצו להאיץ, ולהרגיש את ההספק האדיר של הרכב החשמלי הזה (407 כ"ס, האצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.9 שניות), הטווח יירד בהתאם. אבל לפחות תיהנו להרגיש את הבוסט הזה, אותה דחיפה ממכרת קדימה.

מבחינת נוחות הנסיעה, המתלים רכים יחסית וסלחניים בנסיעה על באמפרים או כבישים סדוקים, בתנאי שתגיעו אליהם בזהירות, ולא - תרגישו ותשמעו היטב את הספיגה. מבחינת כניסת רעשי דרך, בידוד רעשי הרוח טוב, אך בשל הצמיגים הרחבים ב־C40 יש מעט יותר כניסת רעשי כביש מהצפוי. שדה הראייה לפנים, חשוב לציין, טוב ורחב, אך שדה הראייה לאחור מוגבל מאוד. מזל שיש מצלמות.

מבחינת אבזור הבטיחות, ה־C40 החשמלית כוללת מגוון מערכות בטיחות מתקדמות וחשובות, כמו בלימה אוטונומית במקרי חירום, תיקון סטייה אקטיבי, ניטור תנועה חוצה בעת יציאה מהרכב (חשוב כל כך), התרעה על רכב בשטח מת ועוד, וישנן גם 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכיים. דירוג הבטיחות הישראלי הוא 7 מתוך 8.

מחירה של וולוו C40 בגרסת P8, הכוללת זוג מנועים הוא 310 אלף שקל. בהמשך, אולי תגיע גרסה בסיסית יותר בעלת תג מחיר נוח יותר. 