לפני כארבע שנים הזמר צביקה פיק חש ברע במהלך טיסה של חברת התעופה אל על מלונדון לנתב"ג. המטוס ביצע נחיתה מיוחדת בנמל התעופה בווינה ומשם פיק פונה לטיפול ולביצוע בדיקות. הזמר עבר אירוע מוחי שפגע ביכולותיו והוא עבר תהליך שיקום ארוך. בשבוע שעבר הודיע הזמר כי הוא חוזר לבמות, ואמש ערך את מופע הבכורה שלו במשדר ב"קשת 12".

במסגרת ערב מחווה עבורו, כחלק משדר התרמה לעמותת חלאסרטן, אותה הקימה סוכנת האמנים זוהר יעקובסון לזכר בתה טל יעקובסון ז"ל שנפטרה בגיל 26 ממחלת הסרטן. צביקה פיק ביצע את השיר "אין מדינה לאהבה" יחד עם זוכה "הכוכב הבא", תמיר גרינברג וריגש רבים מהצופים. 

צביקה פיק בהופעה ראשונה לאחר האירוע המוחי, באדיבות קשת 12

במסגרת הערב נאספו שישה מיליון שקלים כתרומה לטובת "חלאסרטן", קהילת צעירים חולים ומחלימים מסרטן (בגילאי 18-44). העמותה מעניקה בית ורשת תמיכה לצרכים היחודיים שנפגעים מהמחלה – מיניות, זוגיות צעירה, פוריות, בדידות, קריירה, עצמאות כלכלית, הורות צעירה ועוד.

"כיף, לנו יש את הנתינה והערבות הדדית (כשצריך) הכי גדולה שיש", כתבה אחת הגולשות בעמוד בפייסבוק של "קשת 12". "שילוב ומחווה מרגשת של חלאסרטן יוזמה ושליחות מבורכת, ואין עלינו ברגע האמת צביקה פיק מדליק המשואה הבא בהחלט מגיע לו, רק בריאות החלמה לנלחמים, מרגשים המחלימים", הוסיף גולש אחר. "וואו, ערב ושידור מרגש ברמות, הידד. מריעה לצביקה פיק על הופעה הכי מרגשת שהכרתי, ובכלל תבורכו על פועלכם למען חלאסרטן, בבריאות איתה והצלחה למחלימים, רגשתם בדמעות".

במהלך הערב נועה קירל, איתי לוי, תמיר גרינברג, אלה-לי, זהבה בן, יובל דיין, אנה זק והראל סקעת הופיעו בביצועים חדשים ומפתיעים ללהיטים העל-זמניים של פיק. את המופע הנחו אביב אלוש וסנדי בר. קווין רובין וריף נאמן הובילו את מוקד התרומות.