מדי שנה ב–19 במאי מציינים את יום הקורקינט או יש לומר בעברית צחה גַּלְגִּלַּיִם. עם זאת המילה קורקינט השתרשה בסלנג העברי והיא שיבוש של המילה בצרפתית "טרוטינט". לא ידוע מי הממציא של הקורקינט אך ידוע כי הוא הומצא לפני כ–100 שנים באזורים תעשייתיים כמו באירופה ובארצות הברית. עם השנים התרגלנו שקורקינט קונים לצרכים פרטיים, אך עם זאת כיום חברות הבינו כי יתרונות רבים בהגעת עובדיהם בעזרת קורקינט לעבודה מאשר מכונית.

בשנים האחרונות חברות ומעסיקים החלו להקדיש תשומת לב כיצד עובדיהם מגיעים לעבודה ומצאו כי רבים מהם עומדים בפקקים, מבזבזים זמן מיותר בכבישים ואף נוטים לבקש יותר לעבוד מהבית, דבר שלא תמיד מתאים בכל העבודות במשק.

עובד שנוסע במכונית לעבודה לאחר זמן ממושך בפקק מגיע ממורמר, לוקח לו זמן להיפטר מהרגשות השליליים ולהביא לידי ביטוי את היכולות המקצועיות שלו. מנגד עובד שנוסע בקורקינט, מדלג על הפקקים, מגיע בזמן, יש לו מצב רוח טוב לשאר היום והוא עובד פרודוקטיבי יותר מאלו המגיעים במכונית.

קורקינט של חברת Wind (צילום: דור אברץ)
קורקינט של חברת Wind (צילום: דור אברץ)

קיימים יתרונות נוספים למקומות עבודה המעודדים הגעה עם קורקינט: היתרון הראשון הוא צמצום הוצאות על חנייה. מקומות עבודה רבים מוציאים סכומים גבוהים רק על השכרת מקומות חניה. על ידי עידוד הגעה לעבודה עם קורקינט ניתן לצמצם משמעותית בהוצאות החניה ולתעל אותם לדברים חשובים יותר כמו למשל יום כיף לעובדים. 

יתרון נוסף הוא התדמית החיובית שמקבל מקום העבודה על ידי עידוד הגעה עם קורקינטים. חברות רבות במשק הארצי והעולמי מייחסות משקל רב לסביבה. ברור לכולם שמכוניות מזהמות ובמיוחד בפקקים שהזמן שלהן על הכביש רק עולה. הגעה עם קורקינט לעבודה זוהי החלטה סביבתית ובמיוחד שהחברה מספקת לעובדים שלה את הקורקינט.

למקומות עבודה חשובה לא פחות מהדברים שנאמרו עד כה גם בריאות עובדיהם, במיוחד שכיום עובדים נוטים לשבת שעות ארוכות ובכך גוברים הסיכויים למחלות שונות. פעילות גופנית, גם הקלה ביותר עוזרת לעובדים לשמור על הבריאות הפיזית והגופנית. על ידי רכיבה על קורקינט לעבודה העובדים מאמצים יותר את גופם ובנוסף מגיעים עם מצב רוח מרומם שידוע שנוצר לאחר פעילות פיזית. 

למרות כל הדגשים האלו, זה לא צריך להיות רק אינטרס של חברות אלא אינטרס לאומי. לממשלה יש תפקיד לעזור לחברות לעודד את עובדיהם להגיע עם קורקינט לעבודה על ידי החזרי מס. 

הנה כמה חברות שהחליטו לעודד עובדים להגיע בקורקינטים בדרכים יצירתיות:

רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place פועלת רבות למען איכות הסביבה על ידי הרצאות בנושא לממברים שלה על ידי מומחים רבים. דבר נוסף ש - Urban Place מקדמת למען איכות הסביבה הוא הנגשת חניות לקורקינטים לממברים שלה. ואכן רבים מגיעים עם קורקינטים למשרדים למרות הנוחות שנותנת חניית המכוניות.

חברת שאטרפליי (Shutterfly) שמשרדי החברה ממוקמים בחיפה, מדרבנת את עובדיה להגיע למשרדים רכובים על קורקינטים, ובין היתר דואגת לחלק אחת לחודש מחזירי אור לגוף ולקורקינט. 

חברת SYTE, המציעה פלטפורמה לחיפוש ואיתור מוצרים, כגון פריטי אופנה וריהוט לבית, בעזרת בינה מלאכותית חזותית שמספקת לקונים באתרים מקוונים חווית רכישה אינטואיטיבית, מהירה וויזואלית, דואגת לעובדיה אשר בוחרים להגיע רכובים על סקוטרים ובנתה במשרדי החברה חניה מיוחדת לקורקינטים, עם כבלי הטענה במקום.