שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (חמישי) עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בפנטגון. במהלך הפגישה, גנץ הודה למקבילו האמריקאי על שיתוף הפעולה שממשיך להעמיק בין מערכות הביטחון ועל מחויבותו האישית לביצור ביטחון ישראל. בהמשך, שר הביטחון הודה גם על העברת תקציב סיוע בסך 4.8 מיליארד דולר לאחרונה והמשך השמירה על היתרון האיכותי של ישראל.

במהלך פגישתם, השניים דנו באתגרי הביטחון, ובראש ובראשונה באיום הגרעיני של איראן ובתוקפנות האזורית שלה. שר הביטחון ציין, כי "ישנה הזדמנות לשינוי משמעותי באזור, באמצעות חיזוק הקואליציה האזורית של מדינות הפועלות בהובלת ארה"ב, ובשיתוף מדינות נוספות מהמזרח התיכון, במאבק לבלימת התוקפנות של איראן".

פגישתם של בני גנץ ולויד אוסטין (צילום: שמוליק עלמני)
פגישתם של בני גנץ ולויד אוסטין (צילום: שמוליק עלמני)

הוא הוסיף וציין את "מחויבותה של ישראל לעמוד לצד אוקראינה, ואת המאמצים שנעשים בהקשר זה גם בהיבט הסיוע ההומניטרי, גם בהיבט התיווך שמוביל ראש הממשלה וגם בנושא אספקת הציוד הלא התקפי שישראל מסייעת בו, תוך שמירה על צורכי הביטחון האופרטיבים שלה באזור ויציבותו". שיחתם של השניים עסקה גם במצב הביטחוני המתוח בישראל, ובפעולות שמבצעת ישראל מול ארגוני הטרור.

לצד גנץ, בפגישה לקחו חלק גם ראש האגף המדיני ביטחוני דרור שלום, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף.