נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, צפויים להיפגש בפעם הראשונה כבר בחודש הבא, כך דווח הערב (חמישי) ברשת CNN, מפי גורמים רבים. על פי הדיווח, פקידי הממשל האמריקאי נמצאים בקשר עם מקביליהם הסעודים, במטרה לארגן פגישה אישית בין השניים, כאשר ביידן יהיה מחוץ לארצות הברית בחודש הבא. במידה והפגישה בין השניים תצא לפועל - מדובר בהישג, לאחר הדיווח לפיו בן סלמאן סירב לענות לביידן - אך ענה לשיחה מפוטין. הבית הלבן ומשרד התקשורת הסעודי טרם הגיבו לדיווח.

כאמור, היחסים בין ארצות הברית וסעודיה מתוחים מאוד בימים אלה, בין היתר בעקבות החלטתו של ביידן מהשנה שעברה, על צמצום מעורבותם במערכה הצבאית בתימן, לצד פרסום מידע מודיעיני, לפיו יורש העצר - השליט בפועל של סעודיה - אשר מבצע ללכידתו או הריגתו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, שנרצח בטורקיה ב-2018.

כאמור, מאז פרסום הפרשה, הממשל הסעודי הכחיש כל מעורבות של יורש העצר, המוכר במערב בתור MBS, ברצח העיתונאי, שהיה אזרח אמריקאי. חשוקג'י, שעבד בוושינגטון פוסט, כתב טורי דעה ביקרותיים על בן סלמאן, ונרצח לפני כארבע שנים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. הרצח, וביתור הגופה, בוצעו על ידי צוות פעילים הקשורים לבן סלמאן. 

פגיעה נוספת ביחסים בין ארצות הברית, לייצאונית הנפט הגדולה בעולם, נרשמה בשל מאמציו של ביידן להחייאת הסכם הגרעין עם איראן. לטענת בעלות בריתה של וושינגטון במפרץ, ההסכם מ-2015 עשה מעט מדי כדי למנוע מטהרן מלהשיג נשק גרעיני. בנוסף, מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, והחרם שהוטל על האנרגיה הרוסית, וושינגטון ניסתה - עד כה ללא הצלחה - לשכנע את הסעודים לשאוב קצת יותר נפט, מעבר לעלייה הקטנה עליה הסכימה במסגרת קבוצת OPEC+, במטרה לקזז את ההפסדים הפוטנציאליים כתוצאה מהחרם על רוסיה. סעודיה סירבה עד כה לקחת חלק בסכסוך.