ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב־103fm, התייחס למצב הפוליטי לאחר פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ושיתף במצב תביעת הדיבה שהגישה נגדו משפחת נתניהו, לאחר שכינה אותם "חולי נפש". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו העריך אולמרט כמה זמן הקואליציה תוכל למשוך כשהיא תלויה ברצונה הטוב של חברת הכנסת זועבי ואמר: "הלוואי שהייתי ידען כזה גדול ויכולתי לתת פרשנויות, אני מאוד זהיר בנושא. תראה, אני זוכר איך ב־1990 במה שכונה 'התרגיל המסריח' שמעון פרס הציג את ממשלתו במוצאי החג הראשון של פסח בבית ברל. הוא הציג את ממשלתו החדשה ואת כל השרים. הוא נסע בבוקר למחרת להקים ממשלה, אבל כשהוא הגיע לכנסת הוא גילה שאין לו רוב". 

הוא הוסיף: "אני הייתי נזהר מלפסוק בנחרצות כזו לכאן ולכאן. הממשלה הרי לא משקשקת בגלל שאתמול פרשה מישהי, ולפני שבועיים פרשה מישהי אחרת. היא משקשקת מהיום הראשון. היא הייתה בנויה על שקשוק, על היעדר אלטרנטיבות, ועל ניסיון אמיץ, נועז, ולפי דעתי גם היסטורי לעשות חיבור בין גורמים שיש בהם מעט מאוד מין המשותף בכדי לייצר מומנטום חדש בפוליטיקה הישראלית" . 

הוא המשיך ואמר כי "אני לא חושב שיש לזועבי אלטרנטיבה שהיא יכולה בזריזות ובמהירות לפעול. לכן, האופציה היחידה היא הקדמת בחירות, אבל אני לא רואה שיש כרגע רוב להקדמת בחירות. אין אלטרנטיבה רצינית שיכולה לתמרץ אותם לעשות מהלך כזה. שלא תתקבל התרשמות לא נכונה - אני חושב שהמצב הזה סבוך ומבולבל, ודורש הרבה מאוד קור רוח. אני מקווה שיש למנהלי הממשלה הנוכחית את קור הרוח, הסבלנות, והאיפוק הזה לא להכריז הכרזות נמהרות". 

לֻדבריו, "כשאני הופך את זה אני רואה מהצד האחד את ההרכב הבלתי צפוי הזה שמחזיק מעמד נדמה לי כבר 11 חודשים ועושה את זה באופן די מרשים למרות כל המצוקות והנסיבות. מהצד השני אני רואה אופוזיציה נטולת כל מעצורים. תפקידה הוא לא להפיל את המדינה, אבל ההתנהלות שלה היא כזו, לכל אורך הדרך. היא מוכנה להפיל את המדינה, לא רק להפיל את הממשלה, והכל בכדי להגיע למראית עין של עמדת שליטה". 

"אני לא רוצה לעסוק באופוזיציה הזו ולהגיד מה דעתי עליה ועל המנהיגים שלה. אנחנו היינו במצבים כאלה בהיסטוריה הפוליטית הקצרה של מדינת ישראל, ועצם הקמתה של ממשלה כזו מוכיחה שאין דבר כזה בלתי אפשרי. אני הייתי נזהר מלהגיע למסקנות, וחושב שיש כאן משבר, אבל הוא לא אחרון", סיכם את הנושא.

"נתניהו לא יחזור לשלטון"

על הטענה כי בינתיים בנימין נתניהו ממשיך לצבור כוח אמר אולמרט: "דרכו פונה לכיוון אחר לגמרי. הוא לא יחזור לשלטון. יש בארץ כוחות אדירים של אנשים שמתנגדים לזה. הוא לא ישיג 61 והוא לא יהיה ראש ממשלה. נתניהו לא ראוי לחזור, לא צריך לחזור, ולא יחזור". 

כשנשאל מדוע הוא לא מתפשר בדיון המשפטי בינו לבין נתניהו השיב: "מי שצריך להתפשר זה מי שהגיש את התביעה. אני נתתי ביטוי ספונטני מאוד צפוי למה שראיתי. אי אפשר להגיד שבאתי ונתתי חוות דעת פסיכיאטרית. זו הייתה אמת ספונטנית של מי ששמע וראה והתבונן בהתנהלות כפי שהיא בא לידי ביטוי".

כשנשאל מה היה קורה לו נתניהו היה אומר עליו שאתה חולה נפש ענה אולמרט: "הייתי צוחק. כל אחד היה יודע שאין לזה שחר. דעה מותר להביע גם כשהיא לא מקובלת וגם כשהיא מרגיזה. מה שאמרתי הוא ביטוי נורמלי וצפוי לרשמים של התנהגות שראיתי. התואר שנתתי מצביע על תופעה. הרי זה לא אמת של פסיכיאטר זה אמת של אזרח שמתבונן על מה שקורה סביבו".

הוא סיכם: "הם בחרו את העניין, הם רוצים להשתעשע אוקי. אני הבעתי דעה, ודעה היא דבר לגיטימי והוא איננו יכולה להיות עילה להרשעה של הוצאת דיבה. הם יבואו להעיד, ואנחנו נשאל אותם שאלות".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm