ישראל כהן, פרשן 'קול ברמה', התראיין היום (שישי) בתוכניתה של ג'ודי ניר מוזס ב-103FM, והתייחס להילולה במירון ולמתווה החדש שהתקיים בכדי למנוע חזרתו של אסון דומה לזה שאירע בשנה שעברה.

"אני שואל על המתווה בהילולה מדוע התבצע בצורה כזו", אמר כהן בפתח הריאיון, "מצד אחד נכון כל עם ישראל בכה על האובדן, הבינו שמה שהיה לא יהיה וצריך לעשות שינוי דרסטי בדבר הזה. מצד שני מה הייתה הטענה גם בחלקים במיניסטרים החרדי? זה לא חוכמה שהמשטרה אמרה 'אל תעלו', הייתה תחושה לאנשים שאין שם את הנשמה. אנשים יודעים שצריך היה להוריד כמות ברחבות מבחינת הצפיפות".

לאחר מכן נשאל מה היה לדעתו צריך לעשות, והשיב: "אני חושב שהיה צריך קצת להרחיב את הראש ולחשוב מה היה יכול להיות ישים. אנשים היו יכולים להגיד 'אני מוכן לא לעלות', אבל בל"ג בעומר קפץ לו הרגש הזה בפנים והוא רוצה לעלות עם כרטיס או בלי כרטיס".

כאשר הובהר לכהן שבדומה למופעים צריך כרטיסים ובכך נשמר הסדר, ענה: "אנשים שהיו להם כרטיסים יצאו בשבע בבוקר והגיעו בשבע בערב. השנה היה ניסוי וטעייה בין ההגעה של האנשים להילולה בקבר, לבין הרצון שלא להוציא מכל הסיפור הזה את הנשמה של האירוע. זו מלאכה מורכבת מאוד ומזל שאנחנו לא היינו צריכים לדאוג לזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM