סערת חוק "ממדים למדים": נמשכים העימותים בין חברי הקואליציה לאופוזיציה בנוגע לחוק מלגת הלימודים ללוחמים משוחררים. חברי סיעת הליכוד הצביעו אתמול עד תמיכה בתיקון לחוק, רק בתנאי שהמימון יהיה בגובה של 100 אחוז משכר הלימוד. בעקבות כך, התראיין הערב (שישי) חבר הכנסת יואב קיש לערוץ 12 ונטש את הראיון לאחר שהצטרפו לשיחה שני לוחמים משוחררים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח הראיון, אמר חבר הכנסת קיש: "יישור קו, כולנו תומכים בלוחמים שנותנים 100 אחוז ואומרים שמגיע להם 100 אחוז. אם החוק יבוא 100 אחוז מלגה ללוחמים כמו שאנו רוצים, אנחנו נתמוך. אם הם יפילו את ה-100 אחוז, לא נתמוך, זה בידיים שלהם".

בהמשך, אמר ח"כ קיש: "מדובר בספין של הקואליציה המסוכנת הזו שנשענת על עבאס שנתנה לו 50 מליארד ואלפית מזה, אלפית, 50 מיליון הם לא מסוגלים לתת ללוחמים. תבין את הספין, אני רוצה להסביר לך, כי אתה מדבר כאילו מלשונם של יאיר לפיד. תבין את הספין. ההצבעה מתחילה בהסתייגות שלנו על 100 אחוז. אם ה-100 אחוז הזה עובר, כולם מקבלים 100 אחוז".

לאחר מכן, הצטרפו לשיחה שני לוחמים משוחררים. ח"כ קיש הגיב בכעס ואמר: "קודם כל אני לא יושב באולפן ואני מכבד אותם מאוד, אני הייתי בפגישה עם לוחמים. אני יגיד לך בצורה ישירה, אני לא אשאר, את דברי אמרתי. אני ישבתי עם הלוחמים, פעמיים, הסברתי להם שיש משא ומתן עם הקואליציה".

חבר הכנסת קיש, המשיך ותקף את גדעון אוקו: "אתה יודע מה עזוב, אתה רוצה לשחק אותה, אני יכול לדבר? אני אומר שוב, החוק מתחיל בהצבעה על ההסתייגות שלנו, אם הם מסוגלים לתת מליארדים לעבאס, אני מצפה ש-50 מיליון הם יתנו. אף אחד לא ילמד אותי על הלוחמים. אני אדאג להם ל-100 אחוז. אני אדאג להם ל-100 אחוז ואני לא אצטרך לא את עבאס ולא את המשותפת. מודה לך גדעון, תודה על ראיון, מחזק את הלומים תקבלו מאיתנו 100 אחוז". לאחר דבריו נטש את הראיון.

בתגובה לראיון, כתב ח"כ קיש בחשבון הטוויטר שלו: "‏ללוחמים מגיע 100% ואני אלחם על כך עד שאשיג זאת. ממשלה שתלויה בתומכי טרור ולא מסוגלת להעביר חוק ציוני אחד, לא תטיף לנו מוסר".