השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג׳, הציע היום (שבת) לחברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי להתפטר מן הכנסת, לאחר שהודיעה על פרישתה מן הקואליציה ביום חמישי. ״יש אג׳נדה של מרצ", כך אמר השר באירוע שבת תרבות עם העיתונאית טל שניידר ברמת השרון.

הפצצה שהטילה ח"כ זועבי: זה חבר הכנסת ששכנע אותה לפרוש מהקואליציה

"מצביעי מרצ בפער גדול על פי כל הסקרים וכל השיחות שלנו - רוצים בהמשך קיום הממשלה והשארת מרצ בממשלה. את מחויבת לפעול על פי האג׳נדה של הבוחרים ששלחו אותך. ואם לא, ההגיון הפשוט. אני במקומה הייתי מתפטר, ככה הייתי נוהג", הוא הוסיף.

עוד אמר פריג׳, כי זועבי יושבת בכנסת על מנדט שאינו שלה אלא של מרצ. בשאלה האם פרישתה תוביל לכך שפריג׳ יפסיק להיות שר בקרוב, הוא השיב: "לא נולדתי להיות ח״כ ולא להיות שר. זה לא שהיא תגרום לי אישית להפסיק להיות שר. אלא (של הפסקת ממשלה שהראתה) איך ערבים ויהודים יכולים לחיות בשותפות".
 
לדבריו, המכתב של זועבי גרם לו להרגיש נבוך. "אני כועס, מאוכזב ונבוך מחברתי ג׳ידה רינאווי זועבי. ישבתי איתה ביום שני שעה שלמה והיא הפתיעה אותי. היא לא אמרה לי כלום באותה הפגישה ובהודעה שלה לא נתנה לנו כבוד, לא נתנה ליו״ר התנועה כבוד, במפלגה שהיא שוריינה ולא נבחרה".

עוד ציין השר, כי הוא מעריך שהשבוע הממשלה לא תיפול, אבל לדבריו "מה שקרה עם זועבי זה פיגוע תודעתי". הוא הוסיף כי "זה לא עניין של המספרים, כי אנחנו נשרוד. זועבי לא תצביע בעד פיזור הכנסת. אני לא אתן את מקורות המידע שלי, אבל אני יודע שהיא לא תצביע לפיזור. היא לא תצביע עם האופוזיציה. לא יודע להגיד בוודאות אם היא תצביע עם הקואליציה, אבל היא לא תהיה האצבע שבגללה הממשלה נופלת״.

"מי שרוצה להפיל את הכנסת - לא שולחת מכתב"

במקביל, באירוע שבתרבות בפתח תקווה בהנחייתו של העיתונאי ירון אברהם, הוא פנה לחבר הכנסת אלי אבידר ושאל אותו - האם תם הטקס של הממשלה הזו? על כך השיב לו: "אם נמשיך להיות טירונים פוליטיים אז כן. חברת הכנסת זועבי שלחה מכתב, חברת כנסת שרוצה להפיל ממשלה לא שולחת מכתב, היא מגיעה להצבעת פיזור הכנסת, ומצביעה בעד, או מתחבאת בחניון. היא לא רוצה להפיל, הובטח לה תפקיד שהיא חיכתה לו במשך חודשים, שיסגרו את זה".

אלי אבידר (צילום: מרק ישראל סלם)
אלי אבידר (צילום: מרק ישראל סלם)

באירוע שבתרבות בבאר שבע, חברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה), התוודתה בפני רועי כ"ץ: "לא דיברתי עדיין עם ח"כ רינאווי-זועבי, אני כל כך נפגעתי ממנה, אנחנו לא בלונה פארק אידיאולוגי, צריך לראות את גודל השעה, לא לבלבל את המוח". עוד הצהירה חברת הכנסת כי "חוק ממדים ללימודים יעבור השבוע".