חללית ה-Starliner של חברת בואינג שוגרה בהצלחה במהלך סוף השבוע מבסיס החלל קייפ קנברל שבפלורידה, לתחנת החלל הבינלאומית. מדובר בהתקדמות משמעותית עבור החברה, שכן ניסוי השיגור הקודם שלה, שהתרחש ב-2019, כשל. ה-CST-100 Starliner שוגרה לחלל על גבי משגר אטלס 5, וכעבור כ-30 דקות, לאחר שנפרדה מהשלב האחרון של המשגר, היא נכנסה למסלול הראשוני המיועד. 

בדומה לניסיון הקודם, גם השיגור הנוכחי לא היה חף מתקלות. גורמים רשמיים בנאס"א ובבואינג עידכנו לאחר השיגור כי שניים מתוך 12 המדחפים כשלו במהלך תמרון בן 45 שניות בחלל. עם זאת, הוא הושלם בהצלחה, זאת לאחר הפעלת דחף גיבוי. הם הדגישו כי התקלה לא אמורה למנוע מהחללית מלחזור בשלום לכדור הארץ. מארק נאפי, מנהל תוכנית Starliner של בואינג, אמר לאחר מכן: "יש לנו חללית בטוחה, ואנחנו בדרך לתחנת החלל הבינלאומית". 

כאמור, על פי התוכנית, החללית של בואינג - בה נמצאת בובת אדם בשם "רוזי" - צפויה להישאר בתחנה במשך כארבעה עד חמישה ימים. רוזי המריאה לחלל כשהיא לובשת חליפת חלל כחולה, ובאמצעות החיישנים הללו מקווי םבבואינג לאסוף נתונים על המשימה. בנוסף, בנוסף החללית מכילה ציוד עבור שבעת האנשים השוהים כעת בתחנת החלל הבינלאומית: שלושת האסטרונאוטים האמריקאים, שלושת הקוסמונאוטים הרוסים והאסטרונאוטית מאיטליה. בסיום משימתה, ה-Starliner מתוכננת להתנתק, לחזור לכדור הארץ ולנחות בווייט סנדס בשבניו מקסיקו בעזרת מצנחים. 

במידה והכל יילך כשורה, והחללית תצליח לחזור בשלום לכדור הארץ, חברת בואינג תתקרב לאפשרות להצליח ולבצע שיגורים מאוישים לתחנה. המועד המשוער בו בואינג עשויה להטיס את האסטרונאוטים הראשונים שלה לחלל הוא הסתיו הקרוב, אם כי בנאס"א ציינו כי ייתכנו דחיות נוספות בשיגור. הצלחה של בואינג היא יצירת תוכנית גיבוי עבור סוכנות החלל האמריקאית, שמסתמכת כיום על שירותיה של חברת ספייס איקס, של המיליארדר אילון מאסק.