מאות מנהלי בתי ספר צפויים לצאת היום (ראשון) למחאה ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב. את המחאה מוביל ארגון מנהיגים של מנהלי בתי הספר. במסגרתה תוצב כיתת לימוד ברחבה למשך שבוע, ובה יועברו שיעורים באזרחות, כלכלה ודמוקרטיה לתלמידי תיכונים - על ידי מגוון מנהלים ומובילי דעה.

אירוע המחאה המרכזי ייפתח היום בשעה 16:00, ועל פי דיווחים צפויים להגיע אליו מאות מנהלי בתי ספר המוחים על מצבם ועל מצב החינוך בישראל. בתוך כך, הוציא ארגון מנהיגים מסמך עקרונות ודרישות למשרד החינוך. במסמך נטען בין היתר כי תוכנית "הגפן", שהשיקה בשבוע שעבר שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לא רק שלא הפכה את תקציב בית הספר לגמיש – אלא אף הקשיחה אותו.

"הוסיפו לנו תוכנה בשם 'הגפן', שנוספת לתוכנת ניהול תקצוב קיימת. סרבלו לנו את העבודה. ואם זה לא מספיק, משאבים שתקבלו בעבר באופן אוטומטי – כעת אנו מחויבים לרכוש אותם מרשימה מוגדרת. כך נוספה עבודה מיותרת, שלא משפרת את המענה לתלמידים", אומרת אביגיל סאמין, מנהלת תיכון מקיף אריאל ויו"ר משותפת בארגון מנהיגים.

יואב פרידן, מנהל תיכון עירוני א' לאומנויות בתל אביב ויו"ר משותף בארגון מנהיגים, אומר: "יש משבר אמון חריף בין המנהלים לבין משרד החינוך. אנחנו כל הזמן שומעים שמנהלי בתי הספר הם המנהיגים בשטח אבל בפועל הם אינם חלק משולחן קבלת ההחלטות, ולכן כל תוכנית שהמשרד מוציא מטרללת את המערכת, וצריכה לעבור הרבה שינויים והתאמות בשטח. אנו דורשים להיות שותפים מלאים בכל תהליכי קבלת ההחלטות ובהסכמי השכר".

אורית גור־כהן, יו"ר משותפת בארגון מנהיגים, מוסיפה: "צריך להבין שמנהל בית ספר מקביל למנכ"ל של חברה שמנהלת עובדים ותקציבים. תחשבו שהיו דורשים מכם לעבוד חודשיים בשנה ללא תמורה. זה מצב אבסורדי לחלוטין. אנו דורשים שמשרד החינוך יישב איתנו, הארגון המייצג של מנהלי בתי הספר שחי את השטח, ישמע ויפנים שהגיע הזמן לשינוי".