הסערה הפוליטית שהופכת את ישראל בימים האחרונים מגיעה מכיוון הסמן השמאלי של הקואליציה - מפלגת מרצ. הבוקר (ראשון) שוחח חבר הכנסת עלי סלאלחה, שנכנס כחבר סיעת מרצ עם התפטרותו של השר עיסאווי פריג', כחלק מהחוק הנורבגי, עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM והצהיר, בעקבות סקר המנדטים של 103FM: "אם אני בחמישייה הפותחת של מרצ, 30 אלף דרוזים, אם לא יותר, יצביעו לנו".

חבר הכנסת הדרוזי, שעלה לשיחה על מנת להתייחס למשבר עם חברת הכנסת מסיעתו ג'ידא רינאווי זועבי, הסביר כי לא הצליח לשוחח עמה מאז הפרישה: "היא לא ענתה במשך יומיים, ובשבת אני שומר שבת ולא התקשרתי". הוא טען כי הוא לא רואה במעשיה 'תקיעת סכין בגב': "אני לא אומר את זה. אתה הכנסת לי מילים לפה. אני מקווה שכולנו ננהג לפי הכללים שלנו, החברה הדרוזית, שאנחנו תמיד היינו ישרים".

חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי על החיבורים בכנסת ישראל. צילום: ערוץ הכנסת

"אני לא על תקן של להגיד למישהו להתפטר או לא. אני אומר לה כמי שנכנסה למרצ, מקום רביעי בלי להתאמץ, קיבלה את ועדת הכספים, קיבלה ממלאת מקום יו"ר הכנסת, קיבלה את הכול. היא יכלה לסגור את הדברים בתוך המפלגה, לשים את הדברים על השולחן ולפתור את הבעיות", אמר ח"כ סלאלחה.

על המכתב שפרסמה חברת הכנסת רינאווי-זועבי אמר חבר הכנסת כי "תמיד כשאנחנו רוצים לכתוב אנחנו יכולים גם להביא תירוצים שאנחנו שולחים אותם לציבור. הציבור יחליט אם הם משכנעים או לא משכנעים. שנכנסתי לכנסת לא ידעתי מה קורה בישראל? אני לא ידעתי ששרון עלה להר הבית ונכנס פנימה? והייתה אינתיפאדה נוראית? אני לא שכחתי?".

ח"כ סלאלחה הסביר כי הוא רוצה "שבמזרח התיכון נדע לחיות ביחד, כל מי שיש פה. לכבד אחד את השני. אני לא מחפש אשמים. אני מחפש פתרונות. אני פונה לאנשי מרצ - בואו נפתח את הלב ואת הראש, ניפתח אחד כלפי השני, נכבד אחד את השני ונפתור את הבעיות בבית. אם אני רוצה להיות אדם רגשי אז בכל יום תהיה לי בעיה".

"אני קורא לקואליציה שלנו. חברים, בואו כולנו נוותר כל אחד בצידו ונוביל את הספינה הזו לחוף מבטחים. אי אפשר שאתה תקבל מה שאתה רוצה ואני אוותר לך. זה לא נאה".

לסיום הוא הסביר כי למרות רצונו להישאר במרצ, אם לא יצליח להתברג מקדימה, אולי יש לו אפשרויות בחוץ: "אני מבקש, אבל אם אני לא אהיה אז אני אחפש, יש לי הרבה דברים אבל אני אגיד אותם בגלוי".

סייע בעריכת הידיעה: יניב מורוזובסקי/103fm