מותג היוקרה הגרמני, אישר שמכר מכונית יוקרה בסכום עתק של 142 מיליון דולר. הסכום ניפץ את השיא הקודם של הרכב היקר ביותר שנמכר אי פעם. "רצינו בפעולה אחת, להפגין את כוחו של המותג 'מרצדס' ", אמרה יו"ר החברה, אולה קלניוס. האירוע, נערך ב-5 במאי במוזיאון מרצדס בשטוטגרט, באדן-וירטמברג שבגרמניה, בשיתוף עם חברת מכירות פומביות בשם RM Sotheby's.

המכונית המדוברת, היא מרצדס-בנץ 300 SLR Uhlenhaut קופה נדירה במיוחד משנת 1955, אחת מתוך שתיים כאלה שיוצרו אי פעם. החברה לא חשפה את זהות הקונה, אך עם זאת, על פי דיווחים, המכירה הפומבית כללה כתריסר מציעים ומספר רב של אספנים שוויצריים-איטלקים, אנגלים ואמריקאים.

במהלך המכירה, מרצדס שברה את השיא הקודם בסך 70 מיליון דולר, שהוצעו בשנת 2018 עבור מכונית פרארי 250 GTO משנת 1963. על פי הדיווחים, כל ההכנסות מהמכירה יועברו להקמת קרן מלגות עולמית שמטרתה לסייע לסטודנטים דלי אמצעים, להגשים את חלומם ולפתח קריירה משלהם.

שברה שיא: מכונית של חברת מרצדס נמכרה ב-142 מיליון דולר (צילום: Getty images)
שברה שיא: מכונית של חברת מרצדס נמכרה ב-142 מיליון דולר (צילום: Getty images)

הסכום אולי נשמע מוגזם, אך אספני רכבים טוענים שהנתון מתאים, בהתחשב בנתונים של המכונית, שיכולה להגיע למהירות של 186 קמ"ש. "המכונית הזו שווה במאה אחוזים את הסכום", אמר מתווך העסקה, סטפן סריו. "אף אחד לא דמיין לעצמו שמרצדס תמכור את הדגם הזה". ואכן, הערך של מרצדס-בנץ 300 SLR Uhlenhaut נובע, בין השאר, מהעובדה שהרכב נדיר ביותר. "מכוניות המירוץ של החברה משנות ה-30 וה-50 נדירות, ורובן עדיין בבעלות מרצדס. כשאחת מהן מוצעת למכירה, היא מבוקשת מאוד", אמר המתווך.

למרבה המזל, הרכישה לא תמנע מחובבי הרכבים לראות שוב את המכונית. לפי התנאים, היא תישאר במוזיאון מרצדס-בנץ, לצד ה-SLR קופה השנייה, בעוד שהבעלים האלמוני יקבל הזדמנות מדי פעם - ובזהירות רבה, לקחת לסיבוב את רכב הווינטג' היוקרתי שלו.

142 מיליון דולר: זו המכונית ששברה שיא ונמכרה במחיר הגבוה ביותר (צילום: Getty images)
142 מיליון דולר: זו המכונית ששברה שיא ונמכרה במחיר הגבוה ביותר (צילום: Getty images)